«صندلی‌های خالی» منطق چه کسی را تأیید می‌کند؟

تریبون مستضعفین – محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری است که از همان ابتدای پذیرش مسئولیت ریاست‌جمهوری در ایران، کانون توجه مردم و رسانه‌های مختلف جهانی قرار گرفت. قطعاً احیای گفتمان انقلاب و امام (ره) و مواضع قاطع به ویژه در مورد اسرائیل و مسئله‌ی هولوکاست و نیز دفاع هوشمندانه از حق مسلم هسته‌ای ایران در جوامع جهانی کافی بود که محمود احمدی‌نژاد را به سرعت به شخصیتی مورد توجه جهانیان قرار دهد.

پوشش کامل و زنده بسیاری از سخنرانی‌های احمدی‌نژاد از شبکه‌های مختلف تلویزیونی و نیز انعکاس مواضع ایشان در صفحات نخست روزنامه‌ها و برگزاری نشست‌های مختلف جهانی برای بررسی دیدگاه‌های رئیس‌جمهور کشورمان در کنار استقبال‌های پرشور و به یادماندنی کشورها در طول سفرهای‌ خارجی، همگی گواه این امر است که جهانیان اهمیت ویژه‌ای به شنیدن مواضع ایران از زیان رئیس‌جمهورش را دارند.

در این میان، سفرهای رئیس‌جمهور کشورمان به آمریکا در طول شش دوره‌ای که صورت گرفته است بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه جهانیان و رسانه‌های نوشتاری و تصویری دنیا بوده است. ارسال درخواست‌های بسیار برای انجام مصاحبه‌های اختصاصی توسط روزنامه‌ها و تلویزیون‌های مشهور و پرمخاطب آمریکایی و اروپایی از ماه‌ها قبل از سفر رئیس‌جمهور کشورمان به نیویورک نشان از اهمیت این سفر و تأثیرگذاری مواضع جمهوری اسلامی ایران بر جامعه جهانی دارد.

اسلام ناب و فرهنگ و آرمان‌های بی‌بدیل انقلاب اسلامی ایران و نقش و قدرت ایران در مناسبات جهانی و منطقه‌ای، ویژگی‌هایی است که باعث شده است هئیت ایرانی در چنین سفرهایی زیر ذربین قرار داشته باشند و مردم و رسانه‌های دنیا مشتاقانه پیگیر شنیدن مواضع رئیس‌جمهور کشورمان باشند. این ویژگی‌های منحصر بفرد و گسترش طیف علاقه‌مندان آن، همان نکاتی که برای سران برخی از کشورهای اروپایی و آمریکایی غیرقابل تحمل بوده است واقعیتی که برای آن‌ها آن‌قدر تلخ و غیرقابل باور است که در طول این سال‌ها همواره تلاش کرده‌اند به نحوی عصبانیت خود را نشان دهند.

ترک سالن سخنرانی رئیس‌جمهور کشورمان تنها راهی است که سران این کشورها در طول این سال‌ها توانسته‌اند انجام دهند! اقدامی که بیشتر از آن‌که اعتراض به سخنران جلسه باشد نشان از روحیه‌ی سران برخی کشورها است که برخلاف ادعاها و ژست‌های تبلیغاتی حتی تحمل شنیدن صدای دیگران را هم ندارند چه رسد به این‌که منطقی برای پیروزی در مناظره و گفتگو داشته باشند.

واضح است کسانی از شنیدن سخنان دیگران فرار می‌کنند و از مناظره و گفتگو طفره می‌روند که قطعاً منطقی برای دفاع از مواضع خود و رد استدلال طرف مقابل خود ندارند و سعی می‌کنند از طریق بازی بچگانه ترک سالن، خود را به نشنیدن بزنند تا مجبور به پاسخگویی نشوند. پیشنهاد مناظره توسط رئیس‌جمهور کشورمان با رئیس‌جمهور آمریکا وعدم پذیرش آن را می‌توان نمونه‌ی بارزی از فرار از واقعیت و عدم پاسخگویی آمریکا دانست.

شاید فرار کنندگان از شنیدن مواضع جمهوری اسلامی و سخنان رئیس‌جمهور کشورمان آنهم در نشست‌های سازمان ملل ( مانند اجلاس هزاره سوم ) – که محلی جز برای شنیدن نظرات دیگر کشورها نیست – این را هم نمی‌فهمند که با این کارشان علاوه بر اینکه ذره‌ای خدشه به سخنران و مواضع او وارد نمی‌کنند از سویی عملاً با اثبات بی‌منطقی خود به خود و کشورشان توهین کرده‌اند و از سویی دیگر ناخودآگاه مواضع سخنران را تأیید کرده‌اند.

بی‌اهمیت وغیرمفید دانستن مواضع ایران برای علت نشنیدن و ترک سالن توسط این کشورها کاملاً غیرقابل پذیرش است چرا که اهمیت شنیدن مواضع ایران از سوی جهانیان و تأثیرگذاری آن برهیچ کسی پوشیده نیست. چرا که اگر مواضع جمهوری اسلامی، تأثیر و اهمیتی نداشت علت صرف هزینه‌های میلیارد دلاری برای نابودی و مقابله با روند گسترش اانقلاب اسلامی چیست؟ این همه مصاحبه‌های مختلف و اصرار خبرنگاران مشهور جهانی برای تنها پرسیدن یک سؤال از رئیس‌جمهور کشورمان چیست؟ مگر جز این است که مخاطبان این غول‌های رسانه‌ای و ملت‌های جهان به این مواضع اهمیت می‌دهند و مشتاقانه خواهان شنیدن این حرف‌ها هستند؟ حرف‌هایی که روز به روز هم حوزه‌ی نفوذ آن بیشتر و بیشتر می شود؛ چه کبک‌صفتان غربی بخواهند و چه نخواهند.

ترک سالن اگرچه امری ناپسند و مورد تأیید نیست اما قطعاً پوشش گسترده‌ی عکس‌های صندلی‌های خالی و فیلم‌های آن در رسانه‌های مختلف – فارغ از اینکه همواره به صورت اغراق آمیز مطرح شده است – باعث می‌شود که درنهایت این اقدام نیز به نفع جمهوری اسلامی ایران تمام شود. چرا که لااقل این پرسش را در ذهن مخاطبان این رسانه‌ها بوجود می‌آورد که مگر مسئولین کشورشان منطقی برای پاسخ به مواضع ایران را ندارند که اینگونه جلسه را ترک کرده‌اند؟! واضح است که «صندلی‌های خالی» برحق بودن منطق جمهوری اسلامی ایران را در جامعه جهانی ثابت می‌کند.

می‌خواهند با جوک شجاعت کروبی را مخدوش کنند!

می‌خواهند با جوک شجاعت کروبی را مخدوش کنند!

به گزارش شبکه ایران، نشریه اینترنتی «پیک نت» وابسته به بقایای حزب توده که پسر عیسی سحرخیز از عوامل میدانی حوادث پس از انتخابات در این نشریه نقش مدیریت اجرایی را دارد با اشاره به جوک‌های ساخته شده درباره کروبی نوشت: عوامل کودتا با ارسال جوک‌های لری تلاش می‌کنند نظر مردم را نسبت به کروبی تغییر دهند و شجاعت‌های او را ساده لوحی جلوه دهند و این یک جنگ روانی است که علیه کروبی به راه انداخته‌اند. 

بنابر گزارش رسالت، پیک نت از هواداران جنبش سبز خواست اگر جوکی علیه کروبی برای آنها ارسال شد آن را به سرعت پاک کرده و برای سایرین نفرستند!
 
حمایت سایت هتاک به اسلام و انقلاب از عنصری مانند کروبی باید علامتی روشن برای نادرستی مسیر وی باشد و کروبی دریابد که چه رفتاری داشته که رسواترین رسانه‌های مخالف نظام و امام و انقلاب برای وی کف و سوت می‌زنند و او را برای مقابله با نظام و مردم مورد تشویق قرار می‌دهند!
 
گفتنی است روز گذشته حسین کروبی پسر مهدی کروبی رد مقام دفاع از نامه پدرش به هاشمی رفسنجانی تحت این عنوان که پدرم دلسوز هاشمی است و او باید  هر چه زودتر راه خود را تغییر دهد و به آغوش مردم بازگردد خطاب به کسانی که در مورد بیماری پدرش شایعه سازی می‌کنند گفته بود: پدر من لر است و به این سادگی‌ها مریض نمی‌شود. و هر روز صبح نیم ساعت ورزش می‌کند و لاز من که پسر او هستم سرحال‌تر است


سه نماینده مجلس: زمان برخورد با عاملان فتنه، اکنون است

سه نماینده مجلس: زمان برخورد با عاملان فتنه، اکنون است

اسماعیل کوثری، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، رئیس فراکسیون روحانیون و عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی و سید محمدجواد ابطحی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو از دلایل مطالبه رسیدگی به پرونده عاملان جریانات پس از انتخابات ریاست جمهوری توسط قوه قضائیه گفتند.

رادیو گفت‌وگو: تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخورد با عاملان جریانات پس از انتخابات ریاست جمهوری، یک مطالبه عمومی است، از قوه قضائیه خواستند هرچه سریع‌تر به پرونده‌ای که در این خصوص تشکیل شده، رسیدگی کنند. در این رابطه با اسماعیل کوثری، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت‌وگو می‌کنیم.
 
آقای کوثری، بنده مقدمه‌ای را در خصوص درخواست نمایندگان مجلس از قوه قضائیه خواندم. ممکن است در مورد مطالبه عمومی بودن این درخواست توضیح بفرمایید؟
 
کوثری: بسم الله الرحمن الرحیم. این درخواست عمومی برگرفته از عمل خود مردم و اقداماتی است که در روزهای نهم دی و 22 بهمن سال گذشته و همچنین اجتماعات دیگری که در این رابطه در شهرهای مختلف از جمله تهران، صورت گرفت، انجام دادند. آن-ها این درخواست را از نمایندگان داشتند و لذا نمایندگانشان نیز در دو نوبت، نامه‌ای در این خصوص برای قوه قضائیه فرستادند. یک‌بار با 144 امضاء و بار دیگر با 105 امضاء. در نهایت از قوه قضائیه خواسته‌شد نسبت به موضوع کسانی که گردانندگان اصلی فتنه در داخل کشور هستند، اقدامات لازم را انجام دهد. البته شاید خود آن‌ها بگویند که با بیگانگان ارتباطی ندارند ولی در عمل، نشان داده شده که اینچنین است و دقیقاً در جهت و راستای اهداف آن‌ها قدم برمی‌دارند. همین روزها، یعنی دیروز و امروز هم دیدیم که وزیر امور خارجه امریکا، خانم کلینتون، دقیقا امیدش به این مسائل داخلی است. چرا که آن‌ها واقعاً نمی‌توانند در مقابل پیام حضرت امام، که برخواسته از اسلام ناب، انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی است، پاسخگو باشند. بنابراین دست به توطئه می‌زنند و در این راه هم به عوامل داخلی، امیدوار هستند. لذا این مسئله نشان می‌دهد همچنان این ماجراها ادامه پیدا می‌کند.
 
رادیو گفت‌و گو: حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، رئیس فراکسیون روحانیون و عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، دیگر میهمان ما هستند.
انتظارات نمایندگان مجلس از قوه قضائیه در ارتباط با عاملان وقایع پس از انتخابات چیست؟
 
رهبر: اولین گروهی که با  حدود 140 امضا-که تعداد قابل توجهی بود- به قوه قضائیه شکایت کردند، نمایندگان مجلس بودند. این خیلی مهم است که نمایندگان یک ملت از قوه قضائیه، درخواست رسیدگی به جریان سران فتنه را داشته باشند. البته ما در دیدارهایی هم که با ریاست قوه و مسئولان قضایی داشتیم، این خواسته را مطرح می‌کردیم. محتوای حرف آقایان این بود که ما یادمان نرفته و در فرصت مناسب، اقدام به پیگیری جرایم خواهیم‌کرد. اکنون هم تأکید ما این است که در قضایای انتخابات سال گذشته، لطمه بسیار زیادی به نظام زده شد. مسئله، اشخاص نیستند. موضوع اصلی این است که نظام اسلامی را زیر سوال بردند، قانون را زیر پاگذاشتند و همه چیز را نادیده گرفتند. میدان را به دشمن دادند، تا جایی که دشمنان تفریح کردند و گفتند این‌ها مورد حمایت ما هستند. سران فتنه، با بیانیه‌هایشان، سبب کشتارهایی که صورت گرفت، شدند. اگر مباشر هم نبودند، از نظر حقوقی، مسبب بودند، چراکه بیانیه دادند، نظام را زیرسوال بردند و مردم را به اردوکشی خیابانی کشاندند. این مسائل واقعا جای پیگیری دارد. بنده دو سه روز قبل، صحبت‌های دادستان تهران را خواندم که ایشان گفتند ما محاکمه این افراد را پیگیری می‌کنیم. لذا این انتظار و امید هست که  اقدامی صورت گیرد، چراکه رها کردن موضوع، تبعات بدی هم دارد. اول اینکه اشخاص خیال می‌کنند حریم امن دارند. یعنی هرکه هر چه دلش خواست بگوید و هر کاری خواست، انجام دهد، هیچ‌کس هم قضیه را دنبال نکند. یعنی یک فرد عادی یا یک کودک در خیابان تعقیب شود، اما مسبب این فتنه‌ها تعقیب نشوند. واقعا این انتظار از نظام حقوقی می‌رود که هر چه زودتر به این مسائل رسیدگی کند. و دیگر اینکه هرچه مجال بدهیم و بیشتر رها کنیم، باز عکس‌العمل‌ها و مطالبات شروع می‌شود. کما اینکه دیدیم در برخی از  موارد که بعضی مسببین حرکت‌ها در زندان بودند، بعد از آزادی، تازه نامه-نگاری و نامه‌پرانی به این طرف و آن طرف را شروع کردند. همین اواخر نیز یکی از سران فتنه که متأسفانه ادعاهای بی-ربطی هم داشت، در گفت‌وگوها با دادستان، حرفی برای پاسخگویی نداشت. وی در همان ابتدای این ماجراها هم، (آن‌طور که به من خبر داده‌اند) باز به خبرگان رهبری نامه‌ای نوشته و انتقادات و مطالباتی را مطرح کرده‌است. یعنی ما هرچه رها کنیم، این مسائل بدتر می‌شود. منظور از ما، نظام و دستگاه قضایی است که هرچه کم‌تر پیگیری کند، مطالبات و تجری دیگران بیشتر می‌شود و بقیه هم طمع می‌کنند به تجری و مخالفت. بنابراین هرچند که نظام قضایی، همانطور که گفتم و می-دانید، به دلیل مسائلی، تا به حال اقدامی انجام نداده، اما انتظار می‌رود هر چه زودتر این پرونده روی میز دادگستری بیاید و دادگاه مربوطه پیگیر جرایم این آقایان باشد.
 
رادیو گفت‌وگو: متشکرم.
 
رهبر: راه بنده دور است و اگر اجازه می‌دهید، همین‌جا با شما خداحافظی می‌کنم.
 
رادیو گفت‌وگو: خواهش می‌کنم.
سید محمدجواد ابطحی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی نیز دیگر میهمان ما هستند.
آقای ابطحی، به اعتقاد شما تحلیل دستگاه قضایی از این-نمی-گوییم تعلل- تأخیری که برای برخورد با عاملان جریان‌های پس از انتخابات دارد، چیست؟ تا به حال چندین بار نمایندگان مجلس این درخواست را مطرح کردند. بنده خاطرم هست بار قبل که این تأخیر در برخورد با عاملان اتفاقات پس از انتخابات صورت گرفت، رئیس قوه قضائیه گفتند موعد آن نرسیده‌است. به نظر شما دستگاه قضایی به چه تحلیلی فکر می‌کند که نظر نماینده مجلس را در عرصه عمل، فعلا در نظر نمی‌گیرد؟
 
ابطحی: قرآن کریم می‌فرماید: ما برای هلاکت دشمنان خدا یک مهلتی گذاشتیم. مهلت می‌دهیم که آن‌ها گناهان بیشتری انجام دهند.
زمانی می‌توان ایشان را به اشد مجازات محکوم کرد که جرم اشد را مرتکب شوند. ؟؟؟ به آن‌ها مهلت داد تا برگردند، توبه کنند، نادم شوند و مجازاتشان را تخفیف دهند. و یا اینکه آن زید قلبی وکینه‌ها را بیشتر بروز دهند و مرتکب جرم اشد شوند تا مجازات اشد شامل حالشان گردد. بنده فکر می‌کنم این تدبیری است که مجموعه قضا و نظام انجام داده‌است تا آن‌ها توبه کنند اما این کار را انجام ندادند و می‌بینید که فعالیتشان را تشدید کردند، آنچه در دلشان نهفته بود، حتی بر زبان آوردند، با سلطنت‌طلب‌ها عهد فتوت بستند و از حمایت-های صریح امریکا برخوردار شدند. این است که می‌گویم تا به حال تدبیر دستگاه قضا بسیار بی‌مورد بود ولی از اکنون به بعد دیگر این دست‌ها افشا شده است و مطلبی ندارند جز اینکه هر روز نامه‌ای بنویسند، تجمعی درست کنند و بگویند ما زنده‌ایم. از آنجایی که آن‌ها واقعا از نظر جامعه ما، دیگر مردگان سیاسی محسوب می‌شوند، می‌خواهند به این وسیله خودشان را عرضه کنند، عقبه‌های نداشته‌شان را تقویت نمایند و بگویند ما هنوز نفس می‌کشیم و هستیم. اما بنده معتقدم در این زمان، برای آحاد مردم، حتی آن‌هایی که به شکل ناآگاهانه و با توجه به ضوابطی که این‌ افراد در اسلام و انقلاب داشتند، از آن‌ها طرفداری می‌کردند، روشن شده‌است که این اشخاص از ابتدای انقلاب هم کج‌راهه رفتند. حتی اکنون متوجه برخی تشرهای حضرت امام راحل به آن‌ها می‌شویم. این است که بنده دیگر سکوت را بیش از این جایز نمی‌دانم. الحمدالله دستگاه قضا، مدارک کافی و مستدل هم دارد و همان‌طور که حاج آقای رهبر نیز فرمودند، میدان دادن بیش از حد، شاید باعث شود که این افراد احساس حق نمایند و جای شاکی و متشاکی را عوض کنند. شاید هم فکر کنند که کسی جرأت برخورد با آن‌ها را ندارد. که الحمدالله نظام ما به قدری قوی است که این‌ها مانند کف‌های روی آب، زایل و رفتنی هستند. مطالبات مردم و اکثر نمایندگان مجلس هم همین است. عدالت قضایی نیز ایجاب می-کند که به جرایم سنگین این افراد توجه و رسیدگی کنیم.
 
رادیو گفت‌وگو: آقای کوثری، تحلیل حضرتعالی از این موضوع چیست؟ خدمت آقای ابطحی هم عرض کردم که در درخواست قبلی نمایندگان مجلس از دستگاه قضا جهت برخورد با عاملان جریانات پس از انتخابات، رئیس قوه قضائیه پاسخ  دادند که این برخورد، در این برهه زمانی خواست دشمن است.
آیا هنوز هم همین تحلیل در دستگاه قضا حاکم است که برخورد صورت نمی‌ گیرد یا تحلیل دیگری وجود دارد؟
 
کوثری: توضیحات لازم را آقایان رهبر و ابطحی دادند. بنده باید این طور عرض کنم، درست است که قوه قضائیه در رابطه با این موضوع، سیاستی دارد اما در مقابل، خواسته مردم و نمایندگان آن‌ ها نیز به حق است. چراکه این آقایان، بعد از انتخابات، جایگاه نظام را تنزل دادند و آن را زیر سوال بردند. بالاخره چه کسی می‌ خواهد جواب این اقدامات ناشایست را که از طرف این عوامل اصلی انجام گرفت، بدهد؟ شاید برخی گمان کنند ما در انقلاب، جایگاه‌ هایی داشتیم یا زحماتی کشیدیم. کسی منکر این موضوع نمی‌ شود، اما خود حضرت امام هم این مضمون را فرمودند که انقلاب کردن، کار ساده‌ ای است ولی حفظ‌ کردن و نگاه‌ داشتن آن، بسیار مهم است.
 
رادیو گفت‌ وگو:
و ملاک، حال افراد است.
 
کوثری: بله ملاک، حال افراد است. اینکه این‌ ها دقیقا در زمین دشمنانی بازی می‌ کنند که قسم خوردند این نظام را از بین ببرند، کاملا آگاهانه است نه ناآگاهانه. شاید تا حدی قبول کنیم که تا مدتی این کار به صورت ناآگاهانه انجام می-شد اما اکنون بنده دیگر چنین چیزی را قبول ندارم. اگر پیش از این فرض ما چنین بود، از زمانی که مقام معظم رهبری به شکل دائمی هدایت کردند، تذکر دادند و توصیه فرمودند، دیگر نمی‌ تواند قابل قبول باشد. چراکه اکثریت به اتفاق مردم متوجه شدند و راهشان را از آن‌ ها جدا کردند و مشکل هم حل شد، اما چطور این‌ ها متوجه نشدند؟ بنابراین معلوم است که بدهی‌ هایی به آن‌ ها دارند و قول‌ هایی داده‌ اند، وگرنه به این راحتی، به این رویه ادامه نمی‌ دادند. معلوم است که آن‌ ها امیدهایی به این افراد می‌ دهند.
 
رادیو گفت‌ وگو: چرا فکر می‌ کنید دستگاه قضایی در این قضیه
 
کوثری: می‌ خواهم همین نتیجه را بگیرم که اگر آن روز قوه قضائیه گفت اکنون زمان مناسبی نیست و اگر بخواهیم اقدام کنیم، دشمن خوشحال می‌ شود، درحال حاضر، همان‌ طورکه آقای ابطحی هم فرمودند، دیگر معطلی جایز نیست و باید به این موضوع رسیدگی کنند مگر اینکه بالاخره دلایلی داشته باشند. البته بعید می‌ دانم چنین دلیلی وجود داشته‌ باشد که برای نمایندگان مردم و خود مردم قابل قبول باشد. در هرحال ما اکنون را زمان مناسبی می‌ دانیم و به امید خدا انتظار هم این است که قوه قضائیه هرچه سریعتر به این موضوع رسیدگی کند تا مردم هم بدانند این قوه در جهت عدالت گام برمی-دارد. چراکه اگر یک فرد عادی و معمولی، کوچکترین تخلفی مرتکب شده¬بود، تا به حال به آن رسیدگی کرده¬بودند ولی این که رسیدگی به خطاهای بسیار بزرگی که انجام شده، بخواهد این قدر طولانی شود، به نظر من قابل قبول نیست. بله، زمان آن رسیده و اکنون باید اقدامات لازم صورت گیرد.
اگر اجازه بفرمایید من باید بروم. عذرخواهی می¬کنم.
 
رادیو گفت¬وگو: متشکرم. خدانگهدار. آقای ابطحی، شما هم معتقدید زمان آن رسیده؟ با توجه به آیه قرآن که به آن اشاره فرمودید و بحث سنت استدراج ، فکر می¬کنید موقع آن رسیده که با عاملان پس از جریان انتخابات ریاست جمهوری برخورد شود؟ و فکر می¬کنید که اگر این برخورد اتفاق بیفتد، تنشی در جامعه پیش بیاید و ما در عرصه بین¬الملل تحت فشار قرار بگیریم؟
 
ابطحی: اگر بپذیریم که دستگاه قضا به خاطر فشارهای بین-المللی و تنش¬های بیرونی کوتاه می¬آید، که این مساله برای دستگاه قضایی ما بسیار زشت و ناپسند است. وقتی پرونده¬ای در دستگاه قضا مفتوح می¬شود، بالاخره آن¬ها جنجالی را به وجود می¬آورند. مگر از عبدالمالک ریگی دفاع نکردند؟ مگر همین حالا پرونده آن خانم هتاکی که شوهرش را هم به قتل رسانده، سوژه آنها نیست؟
 
رادیو گفت¬وگو: قوه قضائیه همین پرونده خانم محمدی را که شما می فرمایید، چرا به تعلیق درآورد؟
 
ابطحی: عرض کردم، آقای کوثری هم اشاره کردند، بنده تصورم این است که دستگاه قضا برای اینکه مجرمین اصلی و عوامل فتنه، بیشتر خودشان را نشان دهند و ایادی¬شان هم آشکار شوند، این کار را کردند. یعنی در این جریان، یک هماهنگی بین سیستم اطلاعاتی و امنیتی ما با سیستم قضایی، وجود داشته¬است. ما در دستگاه قضا، در دادسراها پرونده¬های معمولی هم داریم که گاهی متهمان اصلی را تحت نظر قرار می-دهیم تا انصار و ازنا و اطراف قضیه هم خودشان را نشان دهند.
 
رادیو گفت¬وگو: یعنی هنوز در دستگاه قضایی یک اطلاعات جامع پیدا نشده¬است؟
 
ابطحی: بنده فکر می¬کنم که با گذشت یک سال، این اطلاعات جامع بود. چون ما چیز جدیدی از تحرکات آن¬ها و یا افراد جدیدی ندیدیم. البته بحث اشخاص خاکستری قضیه هستند که از چشم دستگاه قضایی امنیتی، مخفی نماندند. اما آن¬هایی که در فتنه، موثر و مباشر بودند، همین افرادی¬اند که اسامی آن¬ها را بسیاری از رسانه¬ها چاپ کردند و مردم نیز با آن¬ها آشنا هستند. مورد جدیدی از این افراد ندیدیم. بنابراین بنده معتقدم زمان رسیدگی به این دمل چرکی، اکنون است. حال باید به مراحل بعدی فتنه بپردازیم. اعتقاد بنده این است که این جنگ جملی که به راه انداختند، تمام شد و فتنه قاسطین و مارقین در راه است. که اگر با این افراد برخورد نکنیم، بقایای آن¬ها در چهره قاسطین و مارقین خودشان را نشان خواهند داد. این است که می¬گویم الان وقتش رسیده¬است. البته ما تصمیم نظام را قبول داریم و نمی¬خواهیم او را هم در فشار قرار دهیم. طبق اطلاعاتی که در دست نماینده¬هاست و من کمتر می¬دانم، اکنون وقت آن رسیده که دیگر دستگاه قضا به این امور رسیدگی کند. همان¬طور که دادستان محترم هم چند روز قبل اشاره کردند، تعلل بیش از حد به فتنه¬گران بعدی و حربه قاسطین و مارقین میدان می¬دهد.


تلاش مجدد سران فتنه برای کسب وجهه

نهضت سبز نبوی :بدنبال ارسال نامه ای از طرف همسر شهید باکری به فرمانده کل سپاه و رسانه ای شدن خبر آن  ، به یک باره سران فتنه یادشان افتاد که به دیدار همسر این شهید و همسر شهید همت بروند ؛ به امید اینکه  بتوانند با دیدار این چنینی با خانواده هایی خاص فراموش کنند  که  از طرف قاطبه خانواه های معظم شهدا طرد شده اند .

سران فتنه که بعد از راهپیمائی های 9 دی و 22 بهمن و روز قدس امسال  فقط از طرف ضد انقلاب و منافقین و ملی مذهبی های معلوم الحال حمایت می شوند با این کار  می خواهند ثابت کنند که در بین خانواده های ارزشی و شهدا جایگاهی  دارند و ظرفیت جنبش سبزشان طوری است که از تروریست  تا خانواده معظم شهدا  می تواند کنار هم قرار بگیرند  .

در این میان نیز  شیخ بی خرد، کروبی هم گوی سبقت را از موسوی ربوده و توانسته به  دیدن خانواده های شهید همت و باکری برود  .

شنیده های موثق حاکیست که امروز نیز موسوی باهمسر  خود قرار است همین  سناریو را پیاده نماید .

چندی قبل در سالگرد تاسیس بنیاد شهید جمع بزرگی از خانواده معظم شهدا و دانشجویان از قوه قضائیه خواستار خلع لباس شیخ کروبی شده بودند و در راهپیمائی روز قدس امسال در سراسر کشور نزدیک به 6 میلیون امضاء برای محاکمه سران فتنه گر جمع شده است .

حمله بی‌بی‌سی به اساس "دفاع مقدس"


حمله بی‌بی‌سی به اساس "دفاع مقدس"

بی‌بی‌سی درصدد است که جنبه الهی و مقدس "مقاومت هشت ساله ملت ایران" را در نظر مخاطبان کمرنگ سپس حذف کند و آن را به برخی ابعاد و جنبه‌های غیردینی مانند تعصبات جنگ‌افروزانه و ملی گرایانه تقلیل دهد.

فردا سی و یکم شهریورماه مصادف با سی‌امین سالگرد تهاجم سراسری نیروهای بعثی عراقی و اشغال بخشی از خاک مقدس میهن اسلامی است.
هشت سال جنگ تحمیلی نابرابر که همراه در آن جنگ‌افزارهای شیمیایی توسط عراقی‌ها استفاده شد و با این وجود جامعه جهانی هیچگاه نتوانست اجماعی برای محکوم کردن این جنایت جنگی از سوی عراق ترتیب دهد.
در طول جنگ، ارتش عراق با حمایت 18 کشور دیگر و با استفاده از سلاح‌های شیمیایی بیش از هزاران نفر را به شهادت رساند.
این جنگ با آنکه خسارت‌ها و شهدای زیادی را به همراه داشت اما همواره از آن به عنوان دفاع مقدس یاد می‌شود با برکات‌های مقدسی برای ملت ایران هموار بوده و هست.
اما این روزها که مقارن است با رشادت‌های ایرانیان در سال‌های نه چندان دور دفاع مقدس، رسانه‌های غربی "تقدس‌زدایی" از دفاع مقدس را در یک سناریوی هماهنگ تبلیغی به راه انداخته‌اند.
بر این اساس، استراتژی رسانه‌های غربی بویژه تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی آن است که با گزارشات سوء خود "قدسی‌زدایی"،"اسطوره‌زدایی"،"تقبیح مقاومت" و "قهرمان‌زدایی" از دفاع مقدس را پی بگیرد.
در چنین فضایی، از مستند تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی درباره دفاع مقدس گرفته تا گزارش‌های تحلیلی این رسانه تلاش شده است تا رنگ و بویی از ناسیونالیسم، ملاحظات قدرت، تعصبات قومی و مذهبی و ... در دفاع مقدس به مخاطبان تزریق شود.
در واقع بی‌بی‌سی درصدد است که جنبه الهی و مقدس "مقاومت هشت ساله ملت ایران" را در نظر مخاطبان کمرنگ سپس حذف کند و آن را به برخی ابعاد و جنبه‌های غیردینی مانند تعصبات جنگ‌افروزانه و ملی گرایانه تقلیل دهد.



گستاخی مجدد کشیش آمریکایی


گستاخی مجدد کشیش آمریکایی

در اقدامی گستاخانه و اهانت‌آمیز دیگر کشیش آمریکایی که پیشتر آتش کشیدن قرآنها را در روز 11 سپتامبر خواستار شده بود، این بار برگزاری راهپیمایی علیه اسلام را خواستار شد.

به گزارش روزنامه‌ی دارالخلیج چاپ امارات متحده‌ی عربی، کشیش تری جونز که از سوی روزنامه دارالخلیج " احمق فلوریدا" توصیف شد از طریق برخی رسانه‌های راستگرا و پستهای الکترونیکی اقدام به جمع آوری اعانه برای سفر به واشنگتن و ملاقات با اعضای کنگره کرد تا به اصطلاح خود آنها را از افزایش «خطر اسلام» آگاه سازد.
وی که ظاهرا گستاخ‌تر از پیش به نظر می‌رسد اعلام کرد: ما برای ادامه جنگی که علیه اسلام به عنوان " دین خطر و خشونت" آغاز کرده‌ایم نیازمند کمک مالی هستیم تا با نمایندگان و اعضای سنای آمریکا دیدار و آنها را از غفلت بیدار کنیم.
جونز درادامه درخواست خود برای برپایی یک راهپیمایی ضداسلامی در سراسر آمریکا به منظور آنچه بیدار کردن کلیساها و دولتهای محلی نامید، را تکرار کرد و از پیروان احتمالی خود خواست تا ماهیانه با جمع‌آوری اعانه کتابهای وی که به نام «اسلام از شیطان است» منتشر می‌شود خریداری و توزیع کنند و به این ترتیب مانع از گسترش اسلام در آمریکا شوند.

محسن‌هاشمی:اوایل‌می‌گفتندمشکل‌منم

محسن‌هاشمی:اوایل‌می‌گفتندمشکل‌منم

مدیر عامل مترو تهران در گفت‌و گو با  مبحث ممانعت دولت از اختصاص 2 میلیارد دلار مصوبه مجلس، به حمل ونقل ریلی تهران و کلانشهرها پرداخته و می‌گوید:

اوایل[دوره دولت نهم] که پول نمی‌دادند مشکل از حضور من بود اما بعد از گذشت مدت زمانی این مسأله به من و قالیباف تغییر پیدا کرد وحالا مشکل اساسی برای آنها، قالیباف است.

محسن هاشمی رفسنجانی معتقد است دولت برای اجرای درست و بدون مشکل، لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها راهی ندارد جز اینکه این وام را به مترو بدهد زیرا هیچ جای دیگر این بودجه مفید و تاثیرگذار تر نخواهد بود.

وی در واکنش به تعلل دولت در پرداخت بدهی خود به متروی تهران می‌گوید: ما دنبال طرح شکایت از دولت نیستیم چون معتقد هستیم که این وام به متروها داده می‌شود. این نمایندگان مجلس هستند که باید به دنبال این باشند که قانون مصوب مجلس اجرایی شود و این وام به مترو اختصاص پیدا کند.

محسن هاشمی خاطرنشان می‌کند: سالی1500 میلیارد تومان بودجه می‌خواهیم که از این 1500 میلیارد باید 750 میلیارد تومان را شهرداری تهران تامین کند و بقیه را باید دولت پرداخت کند قابل ذکر است که در این میان شهرداری وظیفه خود را انجام داده و از این بابت بدهی به مترو تهران ندارد اما دولت از پرداخت بودجه بارها سرباز زده و به طور متوسط 30 درصد این بودجه به مترو پرداخت شده است.

مدیرعامل مترو تهران افزود: از این قانون فقط یک میلیارد دلار می‌خواهیم البته هر چقدر پول به مترو اختصاص بدهند باز هم کم است اما باید این نکته را مدنظر داشت که از این حجم بودجه فقط یک میلیارد دلار به مترو تهران اختصاص پیدا می‌کند.

محسن هاشمی همچنین متذکر شد: اوایل[دوره دولت نهم] که پول نمی‌دادند مشکل از حضور من بود؛ اما بعد از گذشت مدت زمانی این مسأله به من و محمدباقر قالیباف تغییر پیدا کرد وحالا مشکل اساسی برای آنها، همین شهردار تهران است.

دیدار با شیخ با مزه اصلاحات تا اطلاع ثانوی ممنوع

کروبی خودش را ممنوع الملاقات کرد!
دیدار با شیخ با مزه اصلاحات تا اطلاع ثانوی ممنوع
حق شناس در حالی این خبر را اعلام کرده است که مشخص نیست چه کسانی هنوز رقبت دارند تا با وجود اقدامات صورت گرفته توسط نفر پنجم انتخابات ریاست جمهوری با وی دیدار داشته باشند؟!

محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای مرکزی حزب منحل شده ی اعتماد ملی از منع دیدار افراد با مهدی کروبی خبر می‌دهد.
به گزارش صراط حق شناس در حالی این خبر را در گفتگو با سایت دویچه وله اعلام کرده است که مشخص نیست چه کسانی هنوز رقبت دارند تا با وجود اقدامات مزحک صورت گرفته توسط نفر پنجم انتخابات ریاست جمهوری با وی دیدار داشته باشند؟!
عضو شورای مرکزی اعتماد ملی در تشریح دلایل ممنوعیت دیدار با شیخ با مزه ی اصلاحات را مسائل پیش آمده در ماه مبارک رمضان و تجمع مردم در مقابل منزل وی را بیان داشته است .

دستگیری‌طلاب‌معترض‌به سخنان‌دستغیب

حجت‌الاسلام حجت‌الله احمدی گفت: متاسفانه برخی از روحانیونی که در شیراز علیه عملکرد و سخنان سخیف دستغیب موضع گرفتند به دادگاه احضار شدند و این درحالی است که کسی با افراد طیف دستغیب کاری ندارد.

حجت‌الاسلام حجت‌الله احمدی مدرس حوزه علمیه قم و از طلاب شیرازی که از ابتدا در جریان حوادث مسجد قبای شیراز حضور داشت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به حوادث مسجد قبای شیراز در روز قدس و عملکرد دستغیب اظهار داشت: هر کسی که سابقه مسجد قبا را بداند، در جریان است که علی محمد دستغیب از ابتدا هم به برخی احکام امام تمکین نمی‌کرد و حتی این شخص یک بار هم در نماز جمعه شیراز حضور پیدا نکرده است و مریدان و طلبه‌های خود را از حضور در نماز جمعه نهی می‌کند.

* دستغیب در سال 64 مریدان خود را برای به هم ریختن نماز جمعه تحریک کرد

وی افزود: در سال 64 هم مریدهای این شخص به تحریک وی نماز جمعه را به هم ریختند به طوری که امام (ره) آیت‌الله جنتی را مامور کردند که به شیراز بیایند و مسائل را حل کنند که این حکم هم اکنون در صحیفه نور موجود است که متاسفانه دستغیب مسائل مطرح شده از سوی آیت‌الله جنتی را هم نپذیرفت و به اعمال خود ادامه داد و بعد از آن امام دستغیب را فراخواند و به وی تذکر و هشدار داد اما باز این روند ادامه پیدا کرد.

این مدرس حوزه علمیه ادامه داد: در سال 64 هم علی محمد دستغیب یک سخنرانی می‌کند که باعث تحریک مریدان خود می‌شود و در واقع در اوج جنگ تحمیلی این شخص علیه نماینده حضرت امام سخنرانی می‌کند و این موضوع زمانی اتفاق افتاد که این عده ادعای پیروی از خط امام را داشتند ولی باز هم به مخالفت عملی با فرمایش و حکم امام گام برداشتند.

* بعد از حذف منتظری از سوی امام دستغیب می‌گفت که منتظری هنوز مرجعیت دارد

احمدی با بیان اینکه طیف دستغیب ارتباط قوی با منتظری نیز داشت خاطرنشان کرد: سید مهدی هاشمی مدتی را در زندان عادل‌آباد شیراز بود، و از این طریق و به واسطه مبارزانی که در مسجد قبا فعالیت داشتند با دستغیب ارتباط پیدا کرد و از این طریق هم دستغیب با منتظری مرتبط شد و حتی بعد از حذف منتظری هم دستغیب از وی حمایت می‌کرد و می‌گفت که منتظری هنوز مرجعیت دارد.

وی در ادامه با اشاره به مواضع دستغیب در خصوص رهبر انقلاب یادآور شد: اگرچه این شخص برخی مسائل را بیان می‌کند ولی در عمل با رهبر انقلاب مخالفت می‌کند و شاهد بودیم که حتی دستغیب در ایام رهبری آیت‌الله خامنه‌ای باز هم حاضر نشد که پشت سر نماینده ایشان نماز بخواند و به همین دلیل در نماز جمعه حضور پیدا نمی‌کرد و مریدان خود را نیز از حضور در نماز جمعه نهی می‌کرد.

احمدی‌ اظهار داشت: در ایام بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری هم دستغیب بحث تقلب در انتخابات را به صراحت مطرح کرد و حتی برخی ادله و شواهد را غیر از آن شواهدی که موسوی مطرح می‌کرد، عنوان کرد.

این مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به وقوع درگیری‌های بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری گفت: در جریان فتنه دستغیب مدعی شد که نظام ظالم است و مردم بی‌گناه را می‌زند و حتی این شخص مدعی شد که آنقدر مردم را می کشند که نظام بصورت روزانه جنازه‌ها را تحویل مردم می‌دهد.

وی با بیان اینکه دستغیب مسئله ولایت فقها را نیز مطرح کرده است، افزود: دستغیب مدعی است که فقها ولایت دارند و بعد از آن نیز این شخص مدعی شد که خروج از قانون اساسی اتفاق افتاده است و باید طبق قانون اساسی عمل شود.

* دستغیب از علما می خواست که مقابل نظام بایستاند

احمدی با بیان اینکه دستغیب در جریان مسائل روز عاشورا نیز پیام‌هایی را در حمایت از فتنه‌گران صادر کرد، خاطرنشان ساخت: این شخص خواهرزاده موسوی را شهید خطاب کرد و بعد از آن هم در روز 22 بهمن پیامی صادر کرد و از اوضاع موجود ابراز نارضایتی کرد و از علما درخواست نمود که امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنند و در صحنه حاضر شوند و مقابل نظام بایستند تا اینکه در مرداد ماه سال جاری و در پاسخ به نامه موسوی و کروبی،‌دستغیب گفت که به موسوی و کروبی تهمت زده شده است و این دو، اشخاص محترم و معتقدی هستند و کسانی که به این افراد تهمت زده‌اند باید پاسخگو باشند.

این مدرس حوزه علمیه گفت: در ماه رمضان سال جاری نیز دستغیب تلویحا اعلام کرد که شجره طیبه فقط حکومت پیامبر (ص) بود و هر حکومتی که از عدل خارج شود، دیگر مصداق شجره طیبه نخواهد بود و بعد از آن هم گفت که ولایت فقیه نباید از قانون اساسی خارج شود و آنجا عبارت شجره خبیثه را مطرح کرد که فردای آن روز رادیو فردا سخنان دستغیب را نیز پخش کرد.

احمدی با اشاره به اعتراضات گسترده مردمی در خصوص سخنان موهن دستغیب در خصوص ولایت فقیه اظهار داشت: حدود 2 هفته اعتراضات زیادی از سوی مردم مقابل مسجد قبا انجام شد و در یکی از این اعتراضات خود بنده هم در آنجا حاضر شدم و سخنرانی کردم و در آنجا مردم را درعین حال که اعتراض می‌کردند دعوت به آرامش کردم، این مسائل ادامه پیدا کرد تا روز قدس و زمانی که مردم دیدند که هیچ اقدام قانونی اتفاق نیفتاده است، و مسجد قبا به یک کانون فتنه تبدیل شده است و پایگاهی است که سخنان دشمنان نظام خیلی صریح و جسورانه از آنجا مطرح می‌شود و رسانه‌های بیگانه هم آن را پوشش می‌دهند مردم صبر و تحمل‌شان تمام شد.

وی افزود: در روز قدس خود من در میان مردم بودم و همانجا از مردم خواستم وارد مسجد نشوند و بهانه به دست فتنه‌گران ندهند ولی بعد از نماز جمعه دیدیم که سیل جمعیت وارد مسجد قبا شد و مردم خشم و انزجار خود را از مواضع افراطی دستغیب ابراز کردند.

*حتی رسانه‌های غربی هم مانند دستغیب علیه نظام موضع نمی‌گیرند

احمدی با بیان اینکه حتی رسانه‌های غربی نیز مانند دستغیب علیه مسئولان نظام موضع نمی‌گیرند،‌ گفت: دستغیب که فردی کاملا ساده لوح است متاسفانه خیلی سریع تحت تاثیر برخی مسائل قرار می‌گیرد و در بسیاری موارد مانند منتظری است.

این مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه ما اطمینان داریم که برخی اطرافیان دستغیب نفوذی دستگاه اطلاعاتی بیگانه هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه اطرافیان دستغیب به محض اینکه مسئله‌آی را به وی منتقل می‌کنند دستغیب سریعا و بدون هر گونه تحقیق در خصوص آن مسئله موضع می‌گیرد.

* روز قدس از پشت‌بام مسجد قبا که پر از سنگ و آجر بود به سمت مردم سنگ‌پرانی شد

احمدی در ادامه به تشریح مسائل اتفاق افتاده در مسجد قبا در روز قدس پرداخت و گفت: اعتراضات در ابتدا خیلی آرام بود و حتی بنا بر گفته فرماندار قرار بود برای جلوگیری از بروز هر گونه درگیری در آن روز مسجد خالی باشد ولی متاسفانه وقتی مردم به نشانه اعتراض وارد مسجد شدند شاهد بودند که ده‌ها نفر در مسجد مستقر بودند و حتی پشت‌بام مسجد پر از سنگ و آجر بود و این افراد بعد از تحریک مردم از داخل مسجد و متشنج کردن فضا یکباره شروع کردند به سنگ‌پرانی از روی پشت‌بام و هر چیزی که دم دستشان بود را به سمت مردم پرت کردند که در جریان این حوادث حدود 60 نفر زخمی شدند و برخی از افراد همان روز در بیمارستان بستری شدند.

احمدی گفت: متاسفانه بعد از این اتفاقات و درگیری‌ها مسئولان استان اقدام قاطعی انجام ندادند که وضعیت مشخص شود و مردم تکلیف خود را بدانند چرا که باید در خصوص مکانی که در آنجا علیه ولایت برخی اقدامات انجام می‌شود تصمیم قاطعی اخذ کرد.

*روحانیونی که علیه دستغیب موضع گرفتند به دادگاه احضار شدند

این مدرس حوزه علمیه یادآور شد: فردای روز قدس باز هم دستغیب سخنرانی کرد و از عملکرد طلبه‌های خود دفاع کرد چرا که در جریان درگیری‌ها ما شاهد بودیم که حتی برخی افراد معمم از پشت‌بام سنگ‌پرانی می‌کردند، در مجموع بعد از این اتفاقات و طی چند روز اخیر روحانیون ولایت‌مدار که در جریان این مسائل بودند و علیه دستغیب موضع گرفته بودند به دادگاه ویژه روحانیت احضار شدند.

وی افزود: هفته گذشته سه نفر از روحانیون به نام‌های حجت‌آلاسلام ضابط، اسفندیاری و آذرنیا بازداشت شدند که در حال حاضر دو نفر آنها آزاد شدند و بعد از آن هم حجت‌الاسلام ولدان را که رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهکیلویه و بویراحمد است، بازداشت کردند ولی حقیقتا حضور این افراد در مسائل به خاطر دفاع از ولایت بود و مردم هم که وارد مسجد شدند واقعا صبرشان تمام شده بود.

* تا کنون هیچ یک از افراد طیف دستغیب حتی به دادگاه هم احضار نشده‌اند

این مدرس حوزه علمیه اظهار داشت: زمانی که مردم وارد مسجد شدند حجت‌الاسلام علیزاده نماینده ولی فقیه در سپاه و حجت‌الاسلام ولدان وارد مسجد شدند تا فضا را آرام کنند و به هیچ وجه کسی قصد ایجاد درگیری و تنش را نداشت ولی متاسفانه مجموعه دستگاه قضایی برخی طلبه‌ها را بازداشت کرده است در حالی که هیچ یک از اشخاص شاخص طیف دستغیب دستگیر و بازداشت نشدند و حتی به دادگاه ویژه روحانیت هم احضار نشدند.

احمدی با اشاره به مصوبه شورای تامین استان در خصوص خالی بودن مسجد در روز قدس بیان داشت: متاسفانه جریان مسجد قبا شب قبل از روز قدس مسجد را تخلیه نکرد و حتی خانم‌های حامی دستغیب نیز در مسجد حضور داشتند تا بتوانند فضا را متشنج کنند و بعد از آن مظلوم‌نمایی کنند.

احمدی با بیان اینکه نیروی انتظامی باید در خصوص خالی نبودن مسجد پاسخگو باشد،‌ اظهار داشت: اگر این موضوع از سوی استانداری به نیروی انتظامی ابلاغ شده باشد مسئولان ذیربط باید بگویند چرا این مصوبه را اجرایی نکردند و اگر هم این مصوبه ابلاغ نشده باز هم مسئولین ذیربط باید در خصوص آن پاسخگو باشند.

* جریان دستغیب پروژه‌ای برای مشروعیت بخشیدن به فتنه سبز است

این مدرس حوزه علمیه قم یادآور شد: به نظر می‌رسد جریان دستغیب پروژه‌ای برای مشروعیت بخشیدن به فتنه سبز است و فتنه‌گران قصد دارند بعد از فوت منتظری و رد صلاحیت صانعی روی دستغیب کار کنند چرا که وی هم سید است و هم نسبت فامیلی با آیت‌الله دستغیب دارد و هم اینکه ادعای مرجعیت دارد و همچنین حدود 500 طلبه در اختیار وی است و به شدت هم ساده‌لوح است و فتنه‌گران می‌توانند به راحتی این شخص را مدیریت کنند.

احمدی گفت: دستغیب چندین سایت دارد که در آنجا به سؤالات مختلف پاسخ می‌دهد به طور مثال این شخص در پاسخ به یکی از سؤالات در خصوص وزیر شدن خانم‌ها گفته که ما اساسا دولت و رئیس‌جمهور را قبول نداریم که حالا بخواهیم در خصوص وزیر شدن خانم‌ها در دولت صحبت کنیم و بعد از آن هم اعلام کرده بود که وزیر نمی‌تواند زن باشد.

این مدرس حوزه علمیه با اشاره به نامه اخیر دستغیب خطاب به اعضای مجلس خبرگان بیان داشت: در این نامه دستغیب باز هم مدعی شده که در انتخابات تقلب صورت گرفته و به طور مثال گفته است که بعد از گذشت یک سال از 22 خرداد هنوز بسیاری از مردم به دنبال مطالبات خود هستند، و این در حالی است که حتی خود سران فتنه هم دیگر بحث تقلب را مطرح نمی‌کنند.

وی افزود: دستغیب در این نامه مدعی شده که از قانون اساسی انحراف صورت گرفته و به همین دلیل مجلس خبرگان باید ورود پیدا کند و جلوی انحراف را بگیرد.

احمدی اظهار داشت: دستغیب بحث القای نارضایتی در مردم را به شدت دنبال می‌کند که همه این مسائل نشان می‌دهد که دستغیب را از بیرون مدیریت می‌کنند و در واقع دستغیب و مسجد قبا به تریبونی علیه ولایت تبدیل شده‌اند.

* جریان دستغیب از جریان موسوی و کروبی هم خطرناک‌تر است

وی با اشاره به شعارهایی که طرفداران دستغیب در حمایت از وی سر می‌ دهند، گفت: حامیان دستغیب شعارهایی مانند "خونی که در رگ ماست هدیه به مرجع ما است " ، "ای مرجع آزاده،‌آماده‌ایم آماده‌ "، " ابوالفضل علمدار مرجع ما نگه دار "‌، سر می‌دهند و در واقع حامیان این شخص قصد دارند مرجعیت دستغیب را مقابل ولایت رهبر انقلاب قرار دهند.

این مدرس حوزه علمیه قم یادآور شد: آیت‌الله علی اصغر دستغیب که برادر علی‌محمد دستغیب است، چند روز پیش طی مصاحبه‌ای اعلام کرده بود کسانی که میگویند ما ولایت فقیه را قبول داریم و لی، ولی فقیه را قبول نداریم خط دشمن را پیگیری می‌کنند.

احمدی جریان دستغیب را جریان خطرناکی دانست و اظهار داشت: این جریان حتی از جریان موسوی و کروبی نیز خطرناک‌تر است چرا که موسوی و کروبی منفعل شده‌اند و اگر هم موضعی می‌گیرند موضع آنها به تندی مواضع دستغیب نیست.

وی با بیان اینکه دستغیب با قاطعیت از فتنه‌گران حمایت می‌کند گفت:‌ متاسفانه دادگاه ویژه روحانیت و نه شورای عالی حوزه علمیه و نه جامعه مدرسین هنوز موضع رسمی و جدی در خصوص دستغیب نگرفته‌اند.

*حوزه‌های علمیه تحت نظر دستغیب پایگاه فتنه است

این طلبه شیرازی خاطرنشان کرد: 16 نماینده استان شیراز طی نامه‌ای به کمیسیون امنیت ملی مجلس خواستار چاره‌اندیشی در خصوص این موضوع شده‌اند، چرا که این مسئله هم اکنون وارد فاز امنیتی شده است و بعد از مجروح شدن تعدادی نیروهای ولایتمدار در مسجد قبا و بازداشت روحانیون خط ولایت واقعا طیف حز‌ب‌الهی و مذهبی استان خیلی ناراحت هستند و از این مسائل به شدت ابراز نارضایتی میکنند، چرا که طیف دستغیب خیلی پیروزمندانه بر مواضع خود پافشاری می‌کنند.

احمدی با بیان اینکه هم اکنون افراد خطرناکی در مسجد قبا هستند، ‌گفت: برخی افراد حاضر در مسجد قبا حتی ترسی از ترور و حذف فیزیکی افراد هم ندارد و در فیلم منتتشر شده از حوادث روز قدس مسجد قبا این مسئله به وضوح آشکار است.

وی ضمن تاکید بر برخورد قاطع مسئولان با این جریان خطرناک اظهار داشت: مطالبه مردم این است که حوزه‌های علمیه دستغیب تعطیل شود چرا که این شخص به هیچ وجه صلاحیت شاگردپروری ندارد و اکثریت طلبه‌های این شخص افراد سطحی‌نگر هستند که در مقابل ولایت ایستاده‌اند و به فرقه انحرافی تبدیل شده‌اند.

وی حوزه‌های علمیه تحت نظر دستغیب را پایگاه فتنه دانست و تاکید کرد: مردم از شورای عالی حوزه علمیه و همچنین جامعه مدرسین می‌خواهند که دستغیب دیگر طلبه‌پروری نکند و بیش از این افراد را فریب ندهد چرا که این مسئله هم از نظر عقیدتی و هم از نظر امنیتی مسئله‌ای است که به فضای تقابل دامن می‌زند و ممکن است مشکلات عدیده‌ای را در جامعه ایجاد کند.



راه برای فرار سران فتنه از محاکمه

راه برای فرار سران فتنه از محاکمه

پس از اعلام دستگاه قضایی مبنی بر تکمیل و آماده شدن پرونده سران فتنه و ارسال آن به دادگاه، اتاق فکر جریان فتنه 9 راه را برای فرار سران این جریان از محاکمه پیشنهاد کرده است.

پس از اعلام دستگاه قضایی مبنی برتکمیل و آماده شدن پرونده سران فتنه (موسوی، کروبی و خاتمی) و طرح آن در محاکم قضایی، وحشت و سرگردانی سراسر اردوگاه فتنه را فرا گرفته است.

بر اساس گزارش جنبش سرخ حسینی، تکاپو و تمسک عوامل پشتیبانی این جریان فاسد به مجامع، محافل وموسسات به اصطلاح حقوق بشری و چاره جویی‌هایی برای وارد کردن فشار روانی به نظام از جدیدترین اقدامات این گروه می‌باشد و برای اینکه بتوانند جمهوری اسلامی را از بازداشت و محاکمه سران فتنه منصرف نمایند‌، برنامه مفصلی نیز با عنوان شانتاژ و فشار مضاعف تدارک دیده شده که به شرح زیر است:

1- فراخوان اراذل و اوباش وخانواده معدمین و گروهکها به اعتراض در قالب الله اکبر (دوشنبه شب) و به شکل نوین یعنی از ساعت 10 الی 11 شب. (دعوت رسمی مهاجرانی)
2- تهدید نظام در فضای مجازی به اغتشاش آفرینی در هنگام بازگشایی دانشگاه‌ها.
3- برگزاری میتینگ وتجمع‌های حمایتی توسط مواجب بگیرهای آنطرف آب.
4- وادار سازی چهره ها و بعضی از مسئولین کشور‌های متخاصم با ایران به موضع‌گیری.
5- برگزاری مصاحبه‌ها و شلوغ کاری رسانه‌ای در شبکه‌های ماهواره‌ای.
6- ایجاد تحرک وملاقات‌های بیشتر برای سران فتنه. 
7- فضا سازی و شایعه پراکنی و غبار آلود کردن جو جامعه.
8- اقدامات تهاجمی با بیانیه و سخنرانی ویا مصاحبه‌هایی که ابتکار عمل را به فتنه بدهد.
9- رایزنی‌های پنهان از طریق ذوحیاتین و مصونیت گرفتن برای سران فتنه.
گفتنی است، با وجودیکه سران فتنه در بازار گرمی‌هایشان اعلام می‌دارند که برای زندان رفتن آماده‌اند وترسی از بازداشت ندارند، معذالک با توصیه خودشان، سلسله اقداماتی را در پیش می‌گیرند و به نوعی زمین و زمان را به هم می‌دوزند تا از گرفتار شدن بدست عدالت بگریزند.
همچنین یکی از عوامل مارک‌دار فتنه در تحلیلی در رابطه با بازداشت سران فتنه گفت: "رژیم در برنامه‌ریزی خود، زمانی را انتخاب کرده است که ما در بدترین وضعییت قرار داریم و قادر نخواهیم بود عکس العمل لازم را از خود بروز بدهیم."


سخن از دفن انقلاب از دوره اصلاحات آغاز شد


سخن از دفن انقلاب از دوره اصلاحات آغاز شد

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین گفت: سخن از دفن انقلاب و اندیشه‌های امام(ره) از دوره اصلاحات شروع شد و در فتنه اخیر به اوج خود رسید.


محسن یحیوی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص فرمایشات رهبری در جمع اعضای مجلس خبرگان گفت: فرمایشات رهبری در جمع اعضای این مجلس کامل و گویا بود و ایشان خواهان وحدت عملی به جای شعاردهی هستند.
وی رهبری ادامه داد: برای ایجاد وحدت باید بر نکات مشترک تاکید کرد و در جهت نیل به تفاهم قوا و رعایت قانون اساسی و تکالیفی که در قانون مشخص شده باید تلاش کرد.
عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین با عنوان اینکه تاکید رهبری بر وحدت عملی بیانگر عدم تفرقه‌انگیزی بعضی از مسئولان است، افزود: نباید مسئولان خارج از وظایف مشخص شده در قانون اساسی حرکت کنند و سایر دستگاه‌ها را به دلیل حرکت در چارچوب قانون اساسی زیر سئوال برند.
وی با ذکر این که برخی از اعمال خارج از قانون موجب ایجاد بدبینی در مردم و مسئولان می‌شود، اظهار داشت: رهبری در این باره به طور شفاف موضع‌گیری کردند و مسئولان نیز باید این سخنان را آویزه گوش خود کنند.
این فعال سیاسی ادامه داد: اخیرا یکی از روسای قوای کشور نافی قوه دیگر شده بود و رئیس‌جمهوری از این فرمایش رهبر کبیر انقلاب که "مجلس در رأس امور است " تخطی و دولت را در رأس امور اعلام می کند؛ و مطرح کردن این مسائل به جای وحدت انگیز بودن، تفرقه‌انگیز است.
وی تصریح کرد: باید مسئولان بالا رتبه نظام با دقت بیشتری در حرکات خود در جهت تامین نظر رهبری تلاش کنند.
یحیوی افزود: با نادیده گرفتن نکات مثبت و تکیه بر نکات منفی و بزرگنمایی کردن آن نکات، مردم نسبت به نظام و مسئولان بی‌اعتماد می‌شوند.
وی در خصوص آن بخش از فرمایشات رهبری که عنوان کردند «عده‌ای در برخی مقاطع سخن از دفن انقلاب می‌زدند»، گفت: در دوره اصلاحات این مسائل مطرح شد و در طول یک سال گذشته و بعد از بروز فتنه بعد از انتخابات به خاطر فرصت‌طلبی برخی اشخاص و آلت دست قرار گرفتن آنها شعارهایی از این قبیل مطرح شد.
عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: حضور پرشور مردم، تکیه بر شعارهای حضرت امام و حمایت رهبری نشان داد که اظهارکنندگان دفن انقلاب به حاشیه رفتند و فرمایشات بنیانگذار انقلاب همچنان پابرجا و حاکم بر کشور خواهد بود.
وی درباره آن بخش از فرمایشات رهبری که بر شناخت مسائل فرعی و اصلی تاکید کردند نیز گفت: عدم توجه به مسائل ریز، فراموش نکردن مسائل کلان کشور، عدم سنگ اندازی در مسیر یکدیگر و تاکید بر نکات مشترک و مثبت در راه تحقق انقلاب از مواردی است که در این راستا مد نظر ایشان است.
این کارشناس مسائل سیاسی در پایان با عنوان این که اشکالات کوچک در عمل، برای هرکسی پیش می‌آید افزود: هیچ کس به دور از خطا و اشتباه نیست و خطاها وقتی که مسائل جزئی بر مسائل کلان انقلاب لطمه می‌زند نباید مستمسک قرار گیرد.

حمله شدید عضو حزب اعتماد ملی به خاتمی


حمله شدید عضو حزب اعتماد ملی به خاتمی

خاتمی نه تنها نمی تواند نقش رهبری اصلاحات را به عهده داشته باشد، بلکه در عرصه ی سیاست نیز نمی تواند نقش آفرینی نماید.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی از تشدید اختلافات سران فتنه و جدائی خاتمی از موسوی و کروبی خبر داد و گفت: ‌مواضع خاتمی به عنوان یک شخصیت رده چندم هیچ نقش و تأثیری در جریان های سیاسی کشور نخواهد داشت.
محمود رئوفی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به تلاش خاتمی جهت اعلام برائت از فتنه اظهار داشت: خاتمی در زمان کاندیداتوری و ریاست جمهوری اش از ابراز خط امامی بودن نیز ابا داشته است.
وی تصریح کرد:‌خاتمی شخصیتی محافظه کاری است که نتوانست از فرصت تاریخی دوران ریاست جمهوری اش استفاده کند.حتی نمی توان وی را با مصدق مقایسه کرد چرا که مصدق حداقل به اصول و آرمانها وفادار بود.
وی با تاکید بر اینکه خاتمی به اصول خودش نیز وفادار نیست،‌خاطر نشان کرد: خاتمی نه تنها نمی تواند نقش رهبری اصلاحات را به عهده داشته باشد، بلکه در عرصه ی سیاست نیز نمی تواند نقش آفرینی نماید.
رئوفی با اذعان به اینکه خاتمی هیچ نقشی در جغرافیای سیاسی کشور نخواهد داشت،‌گفت: خاتمی در این مقطع یک شخصیت رده چندم به لحاظ عملکرد محسوب می شود و فقط کارهای شخصی خود را در بنیاد باران دنبال می کند، بنابراین هیچ تأثیری نه تنها در نظام که در جریان اصلاحات نیز نخواهد داشت

نیروهای خودسر در مقابل رهبری هم خواهند ایستاد!

یکی از  سران فتنه : نیروهای خودسر در مقابل رهبری هم خواهند ایستاد!

محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران،و یکی از سران فتنه که به دستور سازمانهای جاسوسی کشور های متخاصم، به همراه دیگر همدستانش (موسوی و کروبی و ...  )  بیش از یک سال است جلوی رهبری و تمامیت نظام ایستاده است و هیچ هدفی را به غیر از تغییری (بخوانید براندازی) که ادعا میکردند نبوددنبال نمی کردند  ؛ حالا که نتوانسته به نیات خود برسد با تغییر استراتژی، راه خود رابا هماهنگی قبلی  از جریان فتنه عوض کرده تا بتواند به  ماموریت خود از زاویه دیگری ادامه بدهد .از این رو وی در آخرین دیدار خود با انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران   اظهاراتی داشته که قابل توجه می باشد  و ظاهرا در آینده این سخنانش بازتاب و ابعاد گوناگونی را در رسانه های فتنه خواهد داشت.

وی  در قسمتی از سخنانش گفته که:  نیروهای موسوم به خودسر "!!!به نام دفاع از انقلاب و خالص سازی آن، اقدام به حذف اصلاح طلبان و بسیاری از اصولگرایان کرده و در مقابل نظام و رهبری! هم خواهند ایستاد."

 خاتمی، روز دوشنبه ۲۹ شهریور، در دیدار با اعضای شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفت: "اگر کسی طرفداری از دموکراسی و جامعه مدنی می کند، چماق ها بلند می شود و می گویند اینها غرب زده اند. خطاب به آنها می گویم که نه! این شمایید که منحرفید و اشکال دارید. اشکال در بینش و برداشت فاشیستی و توتالیتری از اسلام است، در حالی که ما بینش علوی!!!! از اسلام داریم."

وی در ادامه  انگشت اتهام خود را به سمت نیروهای بسیج و سپاه گرفته و گفت :اگرچه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه ای هرگونه ارتباط میان این نیروی نظامی و لباس شخصی ها را رد کرد و آنها را "نیروهای خودسر" نامید اما مخالفان دولت می گویند این افراد با دسترسی به ادوات و اسلحه های نظامی!! "آزادانه" و در "امنیت کامل"!! به کار خود ادامه می دهند و به اعتقاد مخالفان، این افراد از طرف سپاه پاسداران حمایت و تغذیه می شوند.

 جریان فتنه که در یک سال گذشته با به کار بردن تمامی ترفندهای تجویز شده از طرف سرویس های اطلاعاتی کشور های متخاصم نتوانست به اهداف پلید خود برسد ، مجددا با ورود به صحنه جدید رویاروئی با نظام و ولایت از زاویه دیگر، رنگ عوض کرده و در ماموریت های جدید خود سعی دارد که پروژه سپاه هراسی و بسیج هراسی را به عنوان  نیرو های خودسر را بیندازند و با نسبت دادن خودسری به این نیروها و تضعیف آن ،تحرکات جدیدی را راه بیاندازند .

یکی از مجریان پیاده سازی این پروژه نیز انجمن به اصطلاح اسلامی دانشگاه تهران است که اخیرا اردو ئی, برای هماهنگی در همین راستا ؛ در یکی از شهرهای شمالی با هزینه بیت المال برگزارنمود .

از این رو در آینده شاهد هوچی گری سایت های حامی در ادامه همین پروژه هستیم .


توصیه‌های فرزند کروبی به هاشمی


توصیه‌های فرزند کروبی به هاشمی

حسین کروبی با اشاره به نامه اخیر پدرش به رئیس مجلس خبرگان گفت: پدرم دلش برای هاشمی می‌سوزد از این رو به بهانه‌های مختلف تلاش می‌کند که او را از دیگران جدا کرده و به دامان مردم برگرداند.

حسین کروبی فرزند شیخ اصلاحات که در مراسم ختم یکی از اعضا حزب اعتماد ملی شاخه تهران شرکت کرده بود در حاشیه این مراسم و در جمع برخی از حاضرین گفت: ما معتقدیم که هاشمی رفسنجانی باید هرچه زودتر راهش را از دیگران جدا کرده و به مردم ملحق شود و این به نفع خود هاشمی است.
فرزند کروبی تاکید کرد: آقای هاشمی باید خیلی زودتر از این‏ها تصمیمش را می‌گرفت و رودربایستی را کنار می‌گذاشت و حساب خود را از این‏ها جدا می‏کرد. مشکل آقای هاشمی این است که رودربایستی دارد. الان هم دیر نشده و او می‌تواند با یک اقدام عملی ثابت کند که هنوز در خط امام و با مردم است!
وی ادامه داد: هاشمی در ابتدای امر می‌تواند اعلام کند با توجه به اینکه در این مدت بدترین تهمت‏ها و شدیدترین حرف‏ها را نسبت به شخص ایشان و خانواده‏اش از سوی دولت و رئیس آن و برخی نهادهای فراقانونی و رسانه‌های وابسته به آنها وارد شده و هیچ کس هم با آنها برخورد نکرده به نشانه اعتراض به قم هجرت کند!
فرزند کروبی گفت: هاشمی رئیس مجلس خبرگان است و باید به وظایف قانونی و شرعی‌اش عمل کند و اگر نمی‌تواند؛ به مردم اعلام کند و کنار برود.
کروبی با اشاره به اینکه پدرم هنوز به هاشمی علاقمند است گفت: پدرم دلش برای هاشمی می‌سوزد از این رو به بهانه‌های مختلف تلاش می‌کند که او را از دیگران جدا کرده و به دامان مردم برگرداند.
وی بدون نام بردن از خاتمی تصریح کرد: پدرم و خانواده‌اش تحت شدیدترین فشارها هستند اما عده ای قصد دارند به راحتی و پشت پرده با طرف مقابل معامله کنند. کسانی که برای این جنبش حتی یک سیلی نخوردند اما امروز در روز روشن خود را صاحب و مالک آن می‌دانند.
حسین کروبی خطاب به این افراد گفت: ما با شما مشکلی نداریم اما حق داریم بپرسیم در این مدت کجا بودید؟ چرا وقتی پدرم را زدند و به خانه ما حمله کردند صدایی از شما بلند نشد؟ آیا نمی‌توانستید بصورت لفظی هم شده این حادثه را محکوم کنید؟
وی در پایان درباره اخباری که درخصوص بیماری پدرش در جامعه مطرح است گفت: پدرم لر است و به این راحتی مریض نمی‌شود. او هر روز صبح نیم ساعت ورزش می‌کند و حتی از ما که فرزندانش هستیم سرحال‌تر است.

انتقاداز مجوزبرای بی بندو باری جوانان

انتقاد شجونی از تورهای گردشگری و عروسی ها
انتقاداز مجوزبرای بی بندو باری جوانان
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران از بی‌بند و باری‌های موجود در برخی تورهای داخلی گردشگری انتقاد کرد و گفت: تورهای گردشگری، سفرهای بلا برای جوانان شده که در سایه آن اقدامات نامشروع انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفر شجونی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در حال حاضر ما گاهی در مجالس عروسی شاهد هستیم که چندین جوان می‌زنند و می‌کوبند و آخر سر از آنها که پرسیده می‌شود با چه مجوزی این کار را انجام می‌دهید، می‌گویند از وزارت ارشاد مجوز دارند، این مجوزها یک مصیبتی شده که خلاف شرع، خلاف اخلاق و خلاف امنیت اخلاقی در جامعه صورت پذیرد.

وی در ادامه افزود: تورهای گردشگری نیز متأسفانه در حال حاضر چنین وضعیتی دارند به طوری که آژانس‌های گردشگری، پسرها و دخترهایی که هیچ نسبتی با هم ندارند و به یکدیگر محرم نیستند را راهی اتوبوس‌های کذایی می‌کنند که از آغاز سفر تا پایان آن بدون هیچ محدودیتی در جامعه اسلامی می‌زنند، می‌کوبند و می‌رقصند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران افزود: مسئولان گردشگری اعلام می‌کنند که خانواده‌ها با این تورها به سفر داخلی بروند تا هزینه‌های سفرشان سرشکن شود و با کمترین هزینه بهترین سفر را بتوانند داشته باشند در حالی که شرایط این تورها اصلاً ‌مناسب خانواده‌ها نیست، خانواده‌های متدین و مؤمن اصلاً نمی‌توانند در چنین تورهایی حضور داشته باشند. متأسفانه یک‌سری دختر و پسر هر گونه ارتباطی را در این تورها تجربه می‌کنند.

حجت‌الاسلام شجونی ادامه داد: متأسفانه در تورهای گردشگری گرفتار یک هیولای بسیار زشت به نام ارتباط آزاد پسر و دختر شده‌ایم که به راحتی بدون اینکه نیاز به شناسنامه نیز داشته باشند در این تورها می‌توانند در اقامتگاه‌هایی ساکن شوند. می‌توان گفت این‌ها برای خود فضای جدایی را تعریف کرده‌اند که می‌توانند هر عمل زشتی را در آن انجام دهند. نمی‌دانم سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در این زمینه چه اقدامی انجام می‌دهد؟ چه مجوزی را برای این‌ها صادر می‌کند؟

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه مجوز تورهای گردشگری علامتی برای خلافکاری قانونی آنها شده است، گفت: این مجوزها مجوز سفر بلا است که در سایه آن تمام کارهای نامشروع انجام می‌شود. فساد اخلاقی چیست؟ شبیخون فرهنگی یعنی چه؟ ناتوی فرهنگی چیست؟ همین‌هاست. مقام معظم رهبری شب و روز در سخنرانی‌های خود از سویدای جان به تمام مملکت نصیحت می‌کنند، ما دلمان می‌سوزد که در چنین شرایطی بعضی ارگان‌های زیرمجموعه دستگاه‌های دولتی این‌گونه مرتکب خلاف می‌شوند، واقعاً شرم‌آور است و جای تأسف دارد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران با اشاره به اینکه خانواده‌ها عمدتاً به این تورهای گردشگری اطمینان کرده و جوانان خود را راهی چنین سفرهایی می‌کنند، گفت: خانواده‌ها به جای اینکه فرزندانشان به تنهایی به سفر بروند ترجیح می‌دهند که با تورهای گردشگری عازم سفر شوند غافل از اینکه در این تورها فساد بیشتری متوجه جوانان می‌شود و باید با جدیت این موضوع را توسط ارگان‌های متولی مورد بررسی و بازنگری قرار داد. 
 

جنگ زرگری کابوهای وحشی!

معمار سیاست آمریکا درباره تحریم ایران که ظاهرا برای انتخابات کنگره کاندیدا شده تاکید کرد آمریکا باید از سازمان ملل خارج شود.
ریک روسوس دیروز طی مقاله ای در پایگاه اینترنتی نشریه لجر آمریکا نوشت: «دنیس راس نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا گفت واشنگتن باید از سازمان ملل خارج شود». وی ادامه داد: «دو نفر از رقبای دنیس راس به نام های لوری ادواردز از حزب دموکرات و راندی ویلکینسون از جنبش تی پارتی آمریکا با این پیشنهاد مخالفت کرده اند. ویلکینسون گفت آمریکا نباید از سازمان ملل بگریزد اما به اصلاحاتی نیاز است. ادواردز نیز گفت عاقلانه نیست در زمان مبارزه با تروریسم در سرتاسر جهان از سازمان ملل خارج شویم.»
به نوشته روسوس راس که از شهر لیک لند آمریکا این مسئله را در بیانیه ای در پایگاه اینترنتی تبلیغاتی خود مطرح کرده است عقیده دارد: «یک سرباز آمریکایی هیچگاه نباید تحت فرماندهی هیچ افسری غیر از یک افسر آمریکایی قرار بگیرد. هیچ سرباز آمریکایی نباید در هیچ زمانی و تحت هیچ بهانه ای تحت فرمان سازمان ملل قرار گیرد. سربازان آمریکایی قسم می خورند که از قانون اساسی آمریکا دفاع و حمایت کنند نه از منشور سازمان ملل». به نوشته این پایگاه اینترنتی دنیس راس در عین حال اذعان می کند که سربازان آمریکایی هرگز تحت فرمان سازمان ملل نبوده اند. اما او می گوید می خواهد اطمینان یابد که چنین چیزی هیچگاه رخ نخواهد داد.
روسوس لدر می نویسد: «وقتی از او سؤال شد آیا آمریکا باید در سازمان ملل بماند یا خیر گفت وقت آن است که آمریکا از این سازمان خارج شود. وی افزود ما چه با سازمان ملل و چه بدون آن می توانیم منبع برتری نظامی و فانوس دریایی هدایت حقوق بشر باشیم»!!
گفتنی است دنیس راس مسئول سیاست گذاری امور ایران در شورای امنیت ملی آمریکاست و به همراه ویلیام برنز معاون هیلاری کلینتون پرونده ایران را در دست دارد.
گفتنی است آمریکایی ها اگرچه سلطه فراوانی بر سازمان ملل داشته و از حق- جنگلی- وتو نیز برخوردارند ولی تاکنون برای جنایات و سلطه گری بین المللی خود منتظر کسب مجوز از سازمان ملل نبوده اند که مخصوصا اقدامات چندساله اخیر آمریکا حکایت از آن دارد. از این روی پیشنهاد «دنیس راس» و پرداخت رسانه ای آن را می توان یک «جنگ زرگری» با هدف زمینه سازی برای قانون شکنی های بیشتر کابوهای وحشی حاکم بر آمریکا تلقی کرد.

حامیان فتنه: آمریکا و اسرائیل، به به!

دو تن از همکاران سران داخلی فتنه در خارج از کشور، آمریکا و صهیونیست ها را از تلاش برای ستیز با اسلام و توهین به مقدسات مسلمانان مبرا کردند.
اکبر پونز و فرهاد خسرو خاور که با رادیو بین المللی فرانسه گفت وگو می کردند، تاکید کردند که اسلام ستیزی در غرب را یک پدیده اجتماعی می دانند نه یک پدیده سیاسی که دولت ها پشت سر آن قرار دارند.
پایگاه اینترنتی سیا (گویا) نیوز، که گزارشی از مصاحبه این دو نفر با رادیو فرانسوی منتشر کرده، نوشت: «خسرو خاور در این مصاحبه نتیجه می گیرد که اسلام هراسی پیش از این که سیاسی باشد یک پدیده اجتماعی است. این پدیده از پایین به بالا حرکت می کند و نه بالعکس»!
سیانیوز ادامه داد:«اکبر گنجی عقیده دارد که اگر اسلام ستیزی امروز را با مثلا دوران جنگ های صلیبی و دیگر منازعات میان ادیان مقایسه کنیم، خواهیم دید که سطح این ستیزها نسبت به گذشته بسیار نازل هستند.» و کوشید دولتمردان آمریکا و عوامل اسرائیل را از دست داشتن در این اقدام تبرئه کند!
گفتنی است گنجی فردی است که در 3 ماه گذشته بیش از ده مقاله شامل اهانت صریح به امام زمان(عج) و امام خمینی نوشته و همواره جریان سبز را دعوت به عبور از این مفاهیم کرده است.
این اظهارات در حالی که دو هفته از زمانی که چند صهیونیست متعصب با صحنه گردانی لابی های صهیونیستی و حمایت آشکار دولت آمریکا اقدام به قرآن سوزی در قلب واشنگتن کردند، نمی گذرد. نه سران فتنه در داخل و نه دوستان آن طرف آبشان، لابد به این دلیل که نمی خواستند دولت آمریکا را از خود برنجانند، هیچ کدام موضعی جدی نسبت به این واقعه دردناک اتخاذ نکردند.

صد آفرین سلطنت طلب ها به شیخ آشفته

یک پایگاه خبری وابسته به ضد انقلاب خارج نشین به مرگ جریان سبز در ایران و ناتوانی آن از طراحی های جدید اعتراف کرد.
ایران گلوبال دیروز در مقاله ای که بخش عمده آن به تمجید از کروبی به دلیل «فراتر گذاشتن پا از مرزهای قبلی اپوزیسیون» اختصاص داشت، فتنه گران را به باد انتقاد گرفت و نوشت: «شاید حکومت این بازی روانی «دستگیری یا عدم دستگیری سران جنبش» را تا ماه ها بخواهد کش بدهد. آیا ما باید در این بازی شرکت کنیم؟ چرا فرصت مهم «بازگشایی مدارس و دانشگاه ها» را فراموش کرده ایم؟ چرا از الان نباید حرف از شانزده آذر و سیزده آبان بزنیم؟ باور کنیم که برنامه ریزی برای شش ماه آینده و سخن گفتن درباره آن، تمرکز نظام را به هم می زند»!!
این پایگاه اینترنتی ضد انقلاب سپس هندوانه ای زیر بغل کروبی گذاشت و با انتقاد تلویحی از امثال موسوی نوشت: «شیخ شجاع ما امروز درس بزرگی به ما داد و آن این که به جای فرو رفتن در لاک دفاعی و منتظر حرکت حریف ماندن، باید «خاکریزها را به جلو برد» و باید «ضربه وارد کرد». کروبی عزیز گرچه هنوز در معرض خطر حصر، بازداشت و حتی تهاجم مجدد به منزلش قرار دارد اما به ما آموخت که باید بی محابا، قلب دشمن را هدف گرفت و نباید در یک خاکریز درجا زد تا دشمن به سراغت بیاید». ایران گلوبال در پایان از این که جنبش سبز گرفتار «اکنون» شده هم سخت انتقاد کرده است.
گفتنی است مهدی کروبی مدت هاست جز به نمایش گذاشتن اوج عدم تعادل و بی خردی و همچنین خودشیرینی برای ضد انقلاب کار دیگری ندارد. مشکل اما ظاهرا این است که حتی ضد انقلاب خارج از کشور هم فهمیده کروبی را نباید جدی گرفت و به همین دلیل اغلب از او به عنوان کسی یاد می کنند که بیشتر به درد قربانی شدن می خورد تا قهرمان شدن.

زور نزنید، دیگر کسی باور نمی کند!

سایت تحت مدیریت منوشه امیر، پیشنهاد سران فتنه برای سردادن شعار الله اکبر در دوشنبه شب -دیشب- را به باد انتقاد شدید گرفت و نوشت «بعید است جمهوری اسلامی قصد دستگیری موسوی و کروبی را داشته باشد که مجبور باشیم برای پیشگیری از آن فریاد الله اکبر سر بدهیم»!
سایت بالاترین در ادامه می نویسد «شعار الله اکبر، شاخصه و نماد جمهوری اسلامی است و جنبش سبز بعد از عبور از اسلام نباید بار دیگر با سردادن این شعار به گذشته برگردد. این شعار باعث ریزش هواداران اصلی جنبش می شود که به اسلام اعتقادی ندارند و یا اسلام را در حاکمیت نمی خواهند» سایت وابسته به منوشه امیر به سران فتنه گوشزد کرده است که بعد از رخدادهای پس از انتخابات دیگر کمتر کسی اعتقاد آنها به اسلام خمینی]ره[ را باور می کند.
ظاهراً منوشه امیر- صهیونیست ایرانی الاصل و فرزند یعقوب نزول خوار- نمی داند سران فتنه این روزها به شدت از این که دیگر کسی به آنها محل نمی گذارد نگران و آشفته خاطر هستند و این نگرانی را مکرراً با اطرافیان خود در میان گذاشته و از آنها خواسته اند «هر طوری که می دانند دست به کاری بزنند»!

خیالبافی برای میرحسین و سوء استفاده از قرآن

یا موسوی اذهب انت و اخوک کروبی بئایتی و لایتنافی ذکری اذهبا الی فرعون انه طغی...
وقتی انسان مغرور و متکبر شود سرنوشتی مانند میرحسین و کروبی و جنبش سبز پیدا می کند. عبارت عربی آب نکشیده‌ای که درسطور اول این نوشته می‌بینید کار یکی از طرفداران لندن نشین موسوی و جنبش سبز است که به تقلید از آیات قرآن درباره حضرت موسی می‌باشد که نویسنده مذبوحانه تلاش کرده تا میرحسین را موسی این زمان و کروبی را در نقش هارون معرفی کند. این نویسنده خوش خیال که به نظر می‌رسد در عالم هپروت سیر می‌کند بعد از داستان سرایی‌های خیالبافانه درباره حوادث پس از انتخابات از حمایت میرحسین از کروبی به وجد آمده و در این نوشته سعی کرده میرحسین و کروبی را همانند موسی و هارون معرفی کرده و در ادعایی مضحک تلاش‌های قانون ستیزانه و دشمن پسند این دو سردمدار فتنه را با حوادث زمان حضرت موسی مقایسه کرده و با دستکاری در آیات مربوط به مبارزات حضرت موسی نتیجه گرفته که خدا با جنبش سبز است!

تجمع با شکوه 50 نفره در نیویورک!

مجموع طرفداران جنبش فتنه و سلطنت طلبان برای راهپیمایی علیه رئیس‌جمهور در نیویورک به 50 نفر هم نرسید.
 از ماه‌ها قبل حامیان جنبش سبز و سلطنت طلبان و منافقین دست به کار شده بودند که همزمان با حضور احمدی‌نژاد در سازمان ملل بر علیه رئیس‌جمهور تجمع اعتراضی برگزار کنند که روز یک‌شنبه این تلاش‌ها به ثمر نشست و علی‌رغم هزینه‌های هنگفتی که برای جمع‌آوری و پرداخت هزینه هتل و غذا صرف شد اما شمار تجمع کنندگان این مراسم کمتر از 50 نفر بود. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس تظاهر کنندگان در منطقه سنترال پارک جمع شده و بسیاری از آنها به دهان خود چسب زده بودند. یکی از شرکت کنندگان در این مراسم باشکوه! به آسوشیتدپرس گفته مردم ایران خواستار تغییر نظام ایران به یک نظام دموکراتیک هستند و ما به نمایندگی از مردم این حرف را می‌زنیم! تجمع روز یک‌شنبه سلطنت طلبان و سبزها در نزدیکی مقر سازمان ملل بر علیه احمدی‌نژاد به قدری بی‌رمق و سرد بود که اغلب سایت‌های مخالف نظام ترجیح دادند با سکوت و بی‌اعتنایی با این تجمع برخورد کنند.


مجادله بی‌حاصل، بلای جان دولت و مجلس

جای طرح این اختلافات کجاست؟
مجادله بی‌حاصل، بلای جان دولت و مجلس

«وحدت فقط به معنای صحبت کردن درباره آن نیست بلکه این وحدت باید به صورت عملی در جامعه محقق شود.»

وحدت فقط به معنای صحبت کردن درباره آن نیست بلکه این وحدت باید به صورت عملی در جامعه محقق شود.»

جمله فوق بخشی از سخنان رهبر فرزانه انقلاب است که در دیدار با اعضای مجلس خبرگان درباره تحقق وحدت در جامعه بیان کردند. سخنان رهبر انقلاب در انتقاد از کشاندن حاشیه‌ها و مواضع اختلافی مسئولان به رسانه‌ها و فضای عمومی بخشیدن به مباحثی که بیشتر جنبه تفاوت دیدگاه کارشناسی دارد و بایستی در جلسات کارشناسی فیمابین حل و فصل شود، این امید را زنده کرد که مسئولان و در رأس آنها سران سه قوه با پرهیز از رسانه‌ای کردن اختلافات خود، همت خود را صرف تعامل و همکاری جهت خدمت‌رسانی بیشتر به مردم و تسهیل زندگی آنان و رفع مشکلات عدیده کشور سازند.

ایشان در این خصوص تذکر دادند که «معنای وحدت این است که مشترکات را تقویت و در مقابل چشم مردم برجسته کنیم نه اینکه سایه برخی دلخوری‌های شخصی از برخی افراد بر تمام رفتار انسان حاکم شود و به جای طرح مسائل اصلی و مشترکات، موضوعات فرعی و خلاف مصالح کشور را مطرح کند.»

فقط سه روز سکوت کردند

اما هنوز سه روز از این مواضع امیدبخش نگذشته بود که اولین سخنان در نقض این توصیه حکیمانه انتشار یافت، آنجا که رئیس جمهور در بخشی از مصاحبه خود در آستانه سفر به نیویورک به موضوع استقلال قوا پرداخت و جمله «مجلس در رأس امور است» حضرت امام را متعلق به دوران قبل از بازنگری قانون اساسی که نخست‌وزیر ریاست دولت را بر عهده داشت، دانستند و با استناد به قانون اساسی جدید که رئیس‌جمهور را بعد از رهبری نظام، مقام دوم کشور می‌شناسد، گفت:«اکنون بر اساس قانون اساسی بار اصلی کشور بر دوش قوه مجریه است و قوای دیگر باید کمک کنند.» از سوی دیگر باید به این نکته اساسی نیز توجه داشت که اظهارات تأمل‌برانگیز ریاست محترم جمهوری درباره نقش و جایگاه مجلس شورای اسلامی که در اندیشه امام (ره) به عنوان نهادی‌«در رأس امور است» تعریف شده موضوعی است که نباید به آسانی از کنار آن گذشت.

اظهاراتی که شائبه مخالفت با سیره امام (ره) در آن وجود دارد. طبیعی است در چنین شرایط نمایندگان و اعضای هیأت رئیسه مجلس برای پاسداشت و دفاع از جایگاه قانون مجلس واکنش نشان دهند و این آغاز همان مجادله بی‌حاصل و البته مضری است که مقام معظم رهبری بارها در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام بر پرهیز از آن تأکید داشته‌اند.

اهمیت این موضوع در شرایط کنونی از آن روست که رئیس محترم جمهور در آستانه سفر به نیویورک با اتخاذ اینگونه مواضع ناخواسته پیام اختلاف و دودستگی در قوای کشور را به مخالفان و معاندان نظام مخابره کرد و آنها که همواره مترصد هستند که از کوچک‌ترین اختلاف نهایت بهره را ببرند، قطعاً با دامن زدن به این اختلافات، مسئولان کشور را درگیر دعواهای ساختگی می‌کنند.

پاسخ سریع مجلسیان در مجامع تخصصی!

این سخنان کافی بود تا برخی نمایندگان مجلس برآشوبند و علیه این سخنان موضع بگیرند.

ریاست مجلس هشتم نیز از این قافله عقب نماند و در اولین تریبون‌ در جریان افتتاح یک پروژه شهری در اصفهان ‌سخن برآورد که «اینکه امام(ره) فرمودند مجلس در رأس امور است برای این است که قوه مجریه قوه مهمی است. قدرت زیادی دارد و مردم وکلایی انتخاب می‌کنند که از آن نگهبانی کنند. مبادا دولت از مسیر درست منحرف شود و مبادا به حقوق ملت تجاوز شود. اتفاقاً در قانون اساسی قبلی اختیارات رئیس جمهور در برخی بندها بیشتر از امروز بود. همان زمان هم رئیس جمهور اصل بود و قوه مجریه قوه مستقل بود و امروز هم اینگونه است.» ‌

لاریجانی در بخش دیگری از اظهاراتش نیز به‌طور تفصیلی به موضوع منشور کوروش و سخنان مقام‌های ارشد دولت در مورد آن پرداخت تا نشان دهد دفاع از شأن مجلس تنها مسئله‌ای نیست که برای وی موضوعیت دارد و به‌‌رغم تأکید رهبر انقلاب در مورد اصلی- فرعی کردن مسائل، رئیس مجلس علاقه‌مند است که به‌طور مبسوط به موضوعات اینچنین نیز بپردازد.

چه کسی از این سخنان سود می‌برد؟

بد نیست مسئولان اندکی با خود اندیشیده و به این موضوع فکر کنند که از علنی ساختن اختلافات اجرایی و نظری در حوزه اختیارات نهادی میان خود چه کسی سود می‌برد؟ آیا نفعی از این سخنان عاید مردم ایران و کشور می‌شود یا اینکه مغرضان با شنیدن این اختلافات ذوق زده می‌شوند.

در شرایطی که دشمنان منتظر نتایج تحریم‌های جدید علیه کشورمان هستند هر چند تاکنون با همت مسئولان و همراهی مردم هیچ طرفی از این نقشه‌ها نبسته‌اند اما این تهدیدها ضرورت دارد که مسئولان اولویت خود را به همراهی برای دفع هر بیشتر این تهاجم جدید اقتصادی کنند نه اینکه با علنی کردن اختلافات کوچک، این فضا را به جامعه القا کنند.

جای طرح این اختلافات کجاست؟

قانون اساسی تصریح دارد که یکی از وظایف رهبری در نظام اسلامی حل اختلافات قوا است و در این باره نیز رهبری معظم راهکار جامعی را چندی پیش ارائه دادند و آن اینکه شورای نگهبان به عنوان مفسر قانون اساسی با دعوت از مجلسیان و دولتیان به جلسات کارشناسی مشترک مرزهای اجرایی قوا را مشخص ساخته و حوزه‌های اجرایی و تقنینی را کاملاً از هم منفک کنند تا از این پس شاهد دخالت دستگاه‌ها در کار یکدیگر نباشیم و هر کدام در چارچوب کاری ترسیمی برای خود وظایف محوله را به‌درستی انجام دهند.


جدیترین راهبردهای خاتمی برای بازسازی اصلاحات


جدیترین راهبردهای خاتمی برای بازسازی اصلاحات

سید محمد خاتمی در ادامه تاکید خود مبنی بر جداسازی جریان اصلاحات از فرقه سبز،آخرین راهبردهای خود را با مشاورانش در میان گذاشته است.

سید محمد خاتمی در ادامه تاکید خود مبنی بر جداسازی جریان اصلاحات از فرقه سبز،آخرین راهبردهای خود را با مشاورانش در میان گذاشته است.
سید محمد خاتمی با تاکید برادامه فعالیت اصلاح طلبان در 2 حوزه سیاسی و اجتماعی توجه به «احیای اصلاحات» را کلید ترین و موثرترین اقدام خوانده و تصریح کرده است بازسازی قوای اصلاح طلبان درعرصه سیاسی باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.
وی همچنین با طرح این مطلب که موسوی و کروبی تاکنون به ظرفیت جنبش اصلاح طلبی آسیب های فراوانی زده اند ،جدایی از خود از موسوی و کروبی را اقدامی درجهت جلوگیری از «ظرفیت سوزی» اصلاح طلبان عنوان کرده است.
خاتمی همچنین با گوشزد کردن این نکته که باید در دور جدید فعالیت های اصلاح طلبان نگاه به آینده با گام های آهسته مورد تاکید قرار گیرد نقطه تمایز نگاه خود با موسوی و کروبی را در نگاه به خیابان عنوان کرده و گفته است،اصلاحات باید از هرگونه حضور خیابانی پرهیز کند چرا که این مساله موجب شکل گیری فضای امنیتی شده و فضای تنفس و فعالیت بطور طبیعی برای تنگ خواهد شد.
وی در این زمینه به پیام های خود با موسوی و کروبی اشاره کرده و از تاکید وی مبنی بر عدم همراهی با آنان در حضور خیابانی سخن گفته و تصریح کرده است،من گفته ام که اگر با آنها همراهی کنیم اصلاحات برانداز معرفی شده و مجالی برای فعالیت سیاسی برای اصلاحات باقی نخواهد ماند.
خاتمی میدانداری را در شان و منزلت اصلاحات ندانسته و تصریح کرده است که باید درحوزه سیاسی به دنبال احیای اصلاحات بود.
وی دربخش دیگری از سخنان خود به برنامه ها و راهبردهای اصلاح طلبان در حوزه اجتماعی اشاره کرده و گفته است باید توسعه محلی و اجتماعی در مسیر توجه ما بوده و احیای خود را در این کانال دنبال نمائیم.
خاتمی شبکه سازی اجتماعی از طریق محفل های مختلف و مجازی کردن ارتباطات را مورد اشاره قرار داده و گفته است،سبک شبکه سازی ما باید با جریان سبز متفاوت باشد.

هر روز عریان‌تر از دیروز


هر روز عریان‌تر از دیروز

 تأکید هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه امریکا مبنی بر اینکه «همه امید من به جریان سبز در داخل ایران است» نشان‌دهنده چند نکته اساسی است؛ اول اینکه امید دولتمردان امریکا به راه‌های دیگر به یأس تبدیل شده است. به تعبیر بهتر تمرکز امید امریکایی‌ها بر جریان فتنه نشان می‌دهد که آنان از تأثیرگذاری تحریم‌ها ناامید شده‌اند و دیگر راه‌ها مانند خرابکاری، کودتا، حمله نظامی و ... را نیز قابل تحقق نمی‌دانند. لذا خود را بر فتنه متمرکز نموده‌‌اند. دوم اینکه چرا مقامات امریکایی به صورت علنی این موضوع را بیان می‌کنند؟
آنان تا دیروز معتقد بودند حمایت علنی ما موجب فشار بر جریان سبز خواهد شد. چرا امروز این ملاحظه را در ادبیات دیپلماسی خود لحاظ نمی‌کنند؟ سوم اینکه چرا جریانات داخلی مخالف نظام، برای کاهش فشار افکار عمومی داخل کشور بر روی خود، نسبت به سخنان مقامات امریکایی واکنش منفی و سلبی نشان نمی‌دهند؟  پاسخ به‌ سؤالات فوق قدری مشکل به نظر می‌رسد اما از حالت‌های ذیل خارج نیست:
  1 ـ همانطور که کلینتون اظهار می‌دارد، «در این زمینه با کارشناسان ایرانی دیدارهایی داشته است» لذا بعید نیست که افراد ملاقات‌شونده، تصویری از سلطه هژمونیک جریان فتنه به طرف امریکایی‌ ارائه کرده باشند که کلینتون اظهارات خود را نه تنها موجب ایجاد هزینه برای فتنه‌گران نمی‌داند بلکه باعث تقویت روحیه و تحرک بخشی به رفتارهای اعتراضی و ضد امنیتی آنان می‌داند.
2 ـ مقامات امریکا در فردای انتخابات 22 خرداد به صورت عریان و علنی وارد گود حمایت از کاندیداهای قانون‌شکن شدند و تا آنجا پیش رفتند که رئیس جمهور امریکا برای اولین بار در طول تاریخ 32 ساله انقلاب اسلامی، به صورت علنی نام یکی از کاندیداهای موجود را به زبان آورد و وی را نماینده بخشی از هموطنانش خواند که به دنبال گشایشی به سوی غرب هستند. لذا آن روز از هول هلیم توی دیگ افتادند و امروز بر این باورند که موضع علنی دیروز قابل کتمان و اصلاح نیست لذا آب که از سر گذشت چه یک وجب چه صد وجب و ...
اما چرا جریان مدنظر امریکا ساکت است؟ سکوت سران غائله 88 می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد:
3 ـ مهم‌ترین دلیل عدم پاسخگویی آن است که معمولاً جریانات مخالف نظام مستقر، یا باید پشتوانه مردمی داشته باشند یا پایگاه بیرونی. لذا فتنه‌گران موجود باید پناهگاهی را برای روز مبادا داشته باشند. امروز نیز شرایط فراهم است که هر کس از مادرش قهر کرد می‌تواند به عنوان مخالف سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران در امریکا از رفاه کامل برخوردار باشد. پیشینه مهاجرت دوستان دیروز اصلاح‌طلبان به امریکا نشان می‌دهد که در بین 200 کشور جهان،‌ غایت آنان امریکاست. کدیور، سروش، افشاری، گنجی، باطبی، محمدی، مخملباف، عطری و ... این موضوع را ثابت کرده‌اند. چرا دیگران به این راه امید نداشته باشند.
4 ـ احتمال دیگری که موجب سکوت فتنه‌سازان شده است، ترس از پیدایش ضمیر است. آنان نگران هستند که اگر واکنش نشان دهند، مرجع مد نظر کلینتون، ضمیر خود را یافته باشد لذا کبک‌وار سر در برف کرده‌اند و از خود می‌پرسند کی بود؟ چی بود؟
5 ـ نکته جدید سخنان کلینتون این است که برای اولین بار از امید خود به مذهبیون نیز یاد می‌کند.  تاکنون جامعه هدف آنان طرفداران لیبرال‌دموکراسی، سکولارها و روشنفکران بودند، امروز با صراحت اعلام می‌کنند که منتظر اقدام رهبران مدنی و مذهبی هستند. گویا دولتمردان امروز امریکا سخنان هفت ‌سال پیش خود را مجدداً بازخوانی می‌نمایند که «ما برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران از درون، دنبال انقلابیونی هستیم که در عین ستودن [امام] خمینی بشود آنان را به خدمت گرفت». آیا مدعیان انحصاری امام (ره) امروز پایگاه امید کلینتون و دیگر سردمداران استکبار نیستند؟ اگرچه گستره انسانی تور امریکایی‌ها کوچک است اما در هدف خود موفق بوده‌اند. شاید آنان مدعیان انحصاری امام (ره) را بهتر از ما می‌شناخته‌اند و امروز نتیجه سرمایه‌گذاری تدریجی خود را می‌بینند. رد امیدواری وزیر خارجه امریکا توسط سران فتنه شبیه معجزه است. اما برخی از آنان که قصد بازگشت کرده‌اند در این منزلگاه آزموده می‌شوند. پاسخ کوبنده آنان می‌تواند درصدی به اعتماد افکار عمومی کمک کند. آیا این معجزه اتفاق می‌افتد یا حمایت امریکا از فتنه داخلی هر روز عریان‌تر خواهد شد؟

آخرین جملات شرور شرق پای چوبه دار

آخرین جملات شرور شرق پای چوبه دار

یاد شده به محض دیدن چوبه‏دار، از آنجا که اعدام خود را غیرقابل باور مى‏دانست، با قفل کردن دستان خود به میله‏ها، مقاومت شدیدى از خود نشان داد.

   در پى اجراى حکم اعدام عبدالمجید ریگى (عبدالمالک) توسط دادگاه انقلاب اسلامى تهران با حضور برخى خانواده شهدا، مصدومان و مجروحان جنایات گروهک، وى قبل از اعدام، ادعا کرد؛ «باید دو روز جلوتر خبر را اعلام مى‏کردید تا (به اصطلاح) با خدا مناجات مى‏کردم»
یاد شده به محض دیدن چوبه‏دار، از آنجا که اعدام خود را غیرقابل باور مى‏دانست، با قفل کردن دستان خود به میله‏ها، مقاومت شدیدى از خود نشان داد.
مادر شهید شهاب منصورى (که فرزندش توسط شخص عبدالمالک ذبح شده بود) پس از اعدام خواستار دیدن جنازه براى اطمینان از هلاکت وى شد.
شرور عبدالمالک پس از ابلاغ حکم اعدام، این حکم را با توجه به انحرافات و جنایات انجام شده، منطقى دانسته و به صورت کتبى خواستار عفو از سوى مسؤولان ذیربط شد.
گفتنی است پس از اعدام ریگی شبکه‏هاى تلویزیونى فرانس 24، بى.بى.سى و سى.ان.ان در بخش بامدادى، این خبر را مخابره کردند. بى.بى.سى(فارسى)، روزنامه لوموند و رماندى نیوز فرانسه و برخى روزنامه‏هاى عرب‏زبان (عمدتاً منتشره از سوى عربستان سعودى) به صورت جهت‏دار تلاش کردند تا معدوم را رهبر یک جنبش شورشى سنى (و نه تروریست) معرفى نمایند. سى.ان.ان و واشنگتن‏پست، تروریست بودن وى را بارها در خبر خود اعلام کردند. هرچند که برخى رسانه‏هاى تندرو آمریکایى نظیر وال‏استریت ژورنال نیز کینه خود را نسبت به ایران مخفى نکردند.


پارتی شبانه در لواسان و ابتکار جالب ناجا

پارتی شبانه در لواسان و ابتکار جالب ناجا

نیروی انتظامی برخورد جالب و ابتکاری با شرکت کنندگان در یک پارتی در منطقه لواسان داشت.

مجلس پارتى شبانه در لواسان (اصطلک) برگزار شده بود که پس از حضور نیروى انتظامى در محل، پلیس اقدام به فک پلاک کلیه خودروهاى پارک شده در کوچه نمود.
 
صبح وقتى صاحبان خودروها با خودرو فک پلاک شده مواجه مى‏شوند به کلانترى 166لشگرک مراجعه کرده و پیگیر ماجرا شده‏اند. مسؤولان کلانترى هم اعلام داشته‏اند که شما در پارتى شرکت داشته‏اید و خودرو باید به پارکینگ منتقل شود.
این اقدام ابتکارى نیروى انتظامى تأثیر مثبتى در منطقه لواسان داشته است.


سایت سران فتنه؛ آدم کشی که شرارت نیست!

سایت سران فتنه؛ آدم کشی که شرارت نیست!

 پایگاه اینترنتی ضدانقلاب روزآنلاین که در ماههای گذشته برای حمایت از سران فتنه به هر کاری دست زده است، در آخرین اقدام خود، به حمایت از گروگان گیران چابهار پرداخت.

 سایت روزآنلاین که توسط تیم مشترکی از چند عنصر ضدانقلاب و شماری از اعضای فراری حزب مشارکت اداره می‌شود، در گزارشی به قلم کاوه قریشی با تلاش برای متهم کردن نظام به «رشد فرهنگ گروگان گیری»(؟!) و بدون اشاره به جنایات گروههایی مانند جندالشیطان در سیستان و بلوچستان نوشت: «به اعتقاد فعالان بلوچ، خشونت در جامعه بلوچستان به امری عادی تبدیل شده است. رحیم بندوئی، فعال سیاسی و کارشناس مسائل بلوچستان در مصاحبه با «روز» ادعا کرد: جمهوری اسلامی فرهنگ گروگانگیری را در بلوچستان نهادینه کرده است!
 
 روز آنلاین که پیش از این هم در ایام اوج جنایات ریگی در سیستان به گفت‌وگو با وی پرداخته و برای تطهیر او تلاش کرده بود، «شرور» بودن گروگان گیران را رد کرد و ادامه داد: «رحیم بندوئی می‌گوید: از آنجایی که گروگان‌گیران اقدام به سرقت اشیای سرنشینان اتوبوس نکرده و به طور مشخص افرادی را دستچین کرده‌اند، به نظرم بعید به نظر می آید که آنها جزو اشرار بوده باشند.»
 
وی توضیح نداد که آیا اقدام به قتل افراد مصداق شرارت نیست؟! و این سؤال را هم بی پاسخ گذاشت که گروهک یاد شده با توجه به کمک‌های مالی کلانی که به اعتراف خود از سرویس‌های اطلاعاتی غرب دریافت می‌کند چه نیازی به پول همراه گروگان‌ها دارد؟!
 
گروهک جندالشیطان که عبدالمالک ریگی رهبر آن در یک عملیات اطلاعاتی بی سابقه توسط سربازان گمنام امام زما‌ن(عج) به دام افتاد و اخیراً اعدام شد، در یک ائتلاف استراتژیک با سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل به سر می‌برد و بارها با مقام‌های آمریکایی و فرماندهان ناتو دیدار کرده بود. 
 
اعترافات ریگی نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به او ماموریت داده بودند هماهنگ با فتنه گران در تهران، برای ناامن کردن مناطق مرزی در جنوب شرق ایران تلاش کند.
 
روز آنلاین در ادامه گزارش خود کمی هم برای چند شرور که ادعا می‌کرد در آستانه اعدام هستند اشک تمساح ریخت و نوشت: «بنا بر گزارش روز پنج شنبه «انجمن فعالان حقوق بشر بلوچستان»، سه شهروند بلوچ به اسامی ناصر شه‌بخش فرزند زمان خان، لعل محمد شه بخش فرزند کریم و خالد شه بخش فرزند یوسف به خاطر داشتن نسبت با رهبر یک سازمان مسلح مخالف رژیم حدود شش ماه قبل دستگیر شده‌اند و اکنون با خطر اعدام مواجه هستند.»


دعوت انجوی‌نژاد از علی‌محمد دستغیب برای مناظره

دعوت انجوی‌نژاد از علی‌محمد دستغیب برای مناظره


حجت الاسلام انجوی نژاد شنبه شب (۲۶ شهریور) در جلسه هفتگی کانون رهپویان وصال با گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس و تحلیل فضای معنوی و وحدت گونه جبهه ها ضمن اظهار تاسف از وقایع تلخ اتفاق افتاده در شیراز علیمحمد دستغیب را که پس از انتخابات سال ۸۸ بازیچه‌ی ضد انقلاب داخلی و دشمنان خارجی شده است به مناظره دعوت کرد.


وی گفت : «من لذت نمی برم که ببینم دو تا گروه مذهبی  افتاده اند به جان هم و همدیگر را می‌زنند. خدمت بزرگترهای این شهر عرض می‌کنم این فاجعه است برای شیراز که دو تا گروه طلبه دارند همدیگر را به قصد کُشت می‌زنند، هر کدام می‌خواهد مقصر باشد.»

وی افزود:  آدمی که می تواند حرف بزند چرا باید سنگ بزند؟ من خدمت حضرت آیت الله سید علی محمد دستغیب  عرض می‌‌کنم ، مرجع عالیقدر بنده به عنوان طلبه‌ای کوچک در شان شما نیستم‌، هر کدام از طُل�'ابتان را که در شان من هستند بفرستید مناظره کنیم  که مردم همدیگر را نزنند! اگر ما باختیم، چشم، کانون را هم می‌دهیم به شما حوزه بزنید، مردم قضاوت کنند. در شان بنده یکی از شاگردانتان که خاک پایشان می‌شویم و در شان بنده هستند بفرستید جلوی مردم، ما مناظره کنیم.

مسئول کانون فرهنگی رهپویان وصال افزود: ما در مورد اصول اساسی انقلاب و ادعاهای شما که می‌گویید بچه‌های ما  بچه‌های جنگ و جبهه‌اند، ما شهید دادیم، طرفدار جمهوری اسلامی هستیم، ما در مورد این مسائل مشکوک شدیم و می‌خواهیم بحث کنیم ، چرا می‌زنید؟! من خدمت ایشان که مرجع هستند بحثی هم نداریم، احترام هم می‌کنیم، دست‌شان را هم می‌بوسیم خواهش می‌کنیم یکی از طلبه‌هایشان را بفرستند مناظره کنیم، مردم بشنوند ببینیم اصحاب انقلاب، طرفدار انقلاب، ما اشتباه می‌کنیم یا آقایان؟
وی ادامه داد : آخرش هم اگر باختیم  عمامه ام را می‌گذارم زمین می‌آیم در سنگر آقایان، چرا داریم همدیگر را می‌زنیم؟ حاج آقا چرا اجازه می‌دهید بچه‌هایتان اینجوری ملت را بزنند و این‌ها هم بزنند، فرق نمی‌کند.

انجوی نژاد گفت : چرا از مناظره فرار می کنید!  امشب اعلام می کنم بنده هم ،بچه بسیجی ، جبهه ای ، رزمنده ، برید مدارک بنده رو چک کنید  ، ما هم برای این مملکت خون دادیم ، شما هم خون دادید خیلی خب حالا بیایید  ببینیم چه کسی به خونی که داده وفادار است ، اگر ما داریم اشتباه می کنیم ما از این جهالت در بیایم و اگر شما دارید اشتباه می کنید مردم بفهمند .

خطیب نمونه کشور در بخش دیگری از سخنانش گفت : بنده مشکوک شده ام نسبت به اینکه شما واقعا در خط دفاع از جمهوری اسلامی باشید . جواب دارید یا ندارید تا چه وقت می خواهیم درب مسجد را ببندیم و پاسخگو نباشیم ؟ بنده در همین کانون کوچک خودم تا حالا چه وقت همچین کاری رو کرده ام ؟ خود ایشان بزرگواری کنند یک نفر را بفرستند تا همه از بلاتکلیفی در بیاییم .

وی با انتقاد از بی تدبیری بزرگان شهر گفت :  من آتش میگیرم می بینم دو تا گروهی که هر دوتاشون سینه زن امام حسین (ع) اند دارند همدیگر را می زنند به خاطر بی درایتی بزرگترهای ما . بنده دلم برای هر دو طرفی که کتک می خورند آتش میگیرد ، همه فرزندان امامیم چرا باید  همدیگر را بزنیم ؟ بیایید راجع به اصول و مبانی صحبت کنیم ، کدام عالم شیعی در کل تاریخ شیعه از مناطره طفره رفته ؟

وی در پایان با تکرار درخواست مناظره عنوان کرد : برادرا و خواهرا  بنده  عقلم را نمی توانم بفرستم تعطیلات. وقتی تعارض را تشخیص می دهم  باید اعلام کنم.  بنده تنها تریبونی که دارم اینجاست .و اگر به این تقاضای ما جواب ندهند نشان دهنده این است که حرف ندارند . الان هم می گویم هر کجای کشور باشم خودم  را می رسانم و هر برنامه ای داشته باشم کنسل می کنم وجنانچه از سوی آنها جوابی داده نشود مشخص است حرفی برای گفتن ندارند.


شعر منتشر نشده شهریار درباره رهبر معظم انقلاب+دستخط

شعر منتشر نشده شهریار درباره رهبر معظم انقلاب+دستخط

  

 شعر منتشر نشده‌ شهریار درباره رهبر انقلاب به همراه متن تقدیمی این شاعر به شرح زیر است:

بر آستان والای آیت الله خامنه‌ای ریاست جمهوری اسلامی محبوب و امام جمعه بزرگوار تهران تقدیم و توفیق روزافروز ایشان و امام امت و رزمندگان اسلام را شب و روز به دعا مسئلت می‌نمایم.

رشگم آید که تو حیدر بابا
بوسی آن دست که خود دست خداستشعر منتشر نشده شهریار درباره رهبر معظم انقلاب+دستخط

راستان دست چپ از وی بوسند
که خدا بوسد از او دست راست

در امامت به نماز جمعه
صد هزارش بخدا دست دعاست

من بیان هنرم، یک دل و بس
او عیان هنر از سر تا پاست

او شب و روز برای اسلام
پای پویا و زبان گویاست

او چه بازوی قوی و محکم
با امامی که ره و رهبر ماست

شهریارا سری افراز به عرش
کو نگاهیش به (حیدربابا) ست

تبریز- دوازدهم ذی‌الحجه/ 1407 هجری قمری مطابق هفدهم امرداد /1366 شمسی
سیدمحمدحسین شهریار (در هشتاد و دو سالگی)

سعید لیلاز عامل قتل های زنجیره ای " هوو"

سعید لیلاز عامل قتل های زنجیره ای " هوو"

وی در سال های 75و76به عنوان مدیر عامل شرکت گواه و معاون فروش ایران خود رو و دیزل فعالیت نموده و در همین دوره مبادرت به واردات 17هزار دستگاه هوو نمود
این روزها خبر تصادفات هولناک متعددی که عامل آن کامیون های خطر آفرین "هوو" است ، در صدر اخبار داخلی قرارگرفته است.
این کامیون های غیراستاندارد که محصول کشور چین است در سال های اخیر بیشترین مرگ و میر را در جاده های ایران شکل داده اند .
در حالی که برخی رسانه ها این موضوع را عاملی برای تخریب دولت و بهانه ای برای زیر سئوال بردن سیاست های دولت قرارداده اند ، بنابر اخبار واصله از منابع آگاه " سعید لیلاز " عنصر تند روی حزب منحله مشارکت عامل اصلی ورود این خود رو ها به کشور بوده است.
نامبرده در سال های 75و76به عنوان مدیر عامل شرکت گواه و معاون فروش ایران خود رو و دیزل فعالیت داشته و در همین دوره مبادرت به واردات 17هزار دستگاه "هوو" از کشور چین نموده است.
گفتنی است که سعید لیلاز این خودرو را به قیمت 17میلیون تومان خریداری کرده و به متقاضیان به قیمت54میلیون تومان فروخته است.
سعید لیلاز در جریان فتنه سال 88 باز داشت و به 9سال حبس محکوم گردیده است .

به نظر می رسد این فرد تند رو که با جان صدها راننده ایرانی بازی نموده اند باید یک بار دیگر به خاطر بی مبالاتی محاکمه شود تا پاسخگوی خانواده های داغدار گردد.