حمله بی‌بی‌سی به اساس "دفاع مقدس"


حمله بی‌بی‌سی به اساس "دفاع مقدس"

بی‌بی‌سی درصدد است که جنبه الهی و مقدس "مقاومت هشت ساله ملت ایران" را در نظر مخاطبان کمرنگ سپس حذف کند و آن را به برخی ابعاد و جنبه‌های غیردینی مانند تعصبات جنگ‌افروزانه و ملی گرایانه تقلیل دهد.

فردا سی و یکم شهریورماه مصادف با سی‌امین سالگرد تهاجم سراسری نیروهای بعثی عراقی و اشغال بخشی از خاک مقدس میهن اسلامی است.
هشت سال جنگ تحمیلی نابرابر که همراه در آن جنگ‌افزارهای شیمیایی توسط عراقی‌ها استفاده شد و با این وجود جامعه جهانی هیچگاه نتوانست اجماعی برای محکوم کردن این جنایت جنگی از سوی عراق ترتیب دهد.
در طول جنگ، ارتش عراق با حمایت 18 کشور دیگر و با استفاده از سلاح‌های شیمیایی بیش از هزاران نفر را به شهادت رساند.
این جنگ با آنکه خسارت‌ها و شهدای زیادی را به همراه داشت اما همواره از آن به عنوان دفاع مقدس یاد می‌شود با برکات‌های مقدسی برای ملت ایران هموار بوده و هست.
اما این روزها که مقارن است با رشادت‌های ایرانیان در سال‌های نه چندان دور دفاع مقدس، رسانه‌های غربی "تقدس‌زدایی" از دفاع مقدس را در یک سناریوی هماهنگ تبلیغی به راه انداخته‌اند.
بر این اساس، استراتژی رسانه‌های غربی بویژه تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی آن است که با گزارشات سوء خود "قدسی‌زدایی"،"اسطوره‌زدایی"،"تقبیح مقاومت" و "قهرمان‌زدایی" از دفاع مقدس را پی بگیرد.
در چنین فضایی، از مستند تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی درباره دفاع مقدس گرفته تا گزارش‌های تحلیلی این رسانه تلاش شده است تا رنگ و بویی از ناسیونالیسم، ملاحظات قدرت، تعصبات قومی و مذهبی و ... در دفاع مقدس به مخاطبان تزریق شود.
در واقع بی‌بی‌سی درصدد است که جنبه الهی و مقدس "مقاومت هشت ساله ملت ایران" را در نظر مخاطبان کمرنگ سپس حذف کند و آن را به برخی ابعاد و جنبه‌های غیردینی مانند تعصبات جنگ‌افروزانه و ملی گرایانه تقلیل دهد.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد