دستگیری‌طلاب‌معترض‌به سخنان‌دستغیب

حجت‌الاسلام حجت‌الله احمدی گفت: متاسفانه برخی از روحانیونی که در شیراز علیه عملکرد و سخنان سخیف دستغیب موضع گرفتند به دادگاه احضار شدند و این درحالی است که کسی با افراد طیف دستغیب کاری ندارد.

حجت‌الاسلام حجت‌الله احمدی مدرس حوزه علمیه قم و از طلاب شیرازی که از ابتدا در جریان حوادث مسجد قبای شیراز حضور داشت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به حوادث مسجد قبای شیراز در روز قدس و عملکرد دستغیب اظهار داشت: هر کسی که سابقه مسجد قبا را بداند، در جریان است که علی محمد دستغیب از ابتدا هم به برخی احکام امام تمکین نمی‌کرد و حتی این شخص یک بار هم در نماز جمعه شیراز حضور پیدا نکرده است و مریدان و طلبه‌های خود را از حضور در نماز جمعه نهی می‌کند.

* دستغیب در سال 64 مریدان خود را برای به هم ریختن نماز جمعه تحریک کرد

وی افزود: در سال 64 هم مریدهای این شخص به تحریک وی نماز جمعه را به هم ریختند به طوری که امام (ره) آیت‌الله جنتی را مامور کردند که به شیراز بیایند و مسائل را حل کنند که این حکم هم اکنون در صحیفه نور موجود است که متاسفانه دستغیب مسائل مطرح شده از سوی آیت‌الله جنتی را هم نپذیرفت و به اعمال خود ادامه داد و بعد از آن امام دستغیب را فراخواند و به وی تذکر و هشدار داد اما باز این روند ادامه پیدا کرد.

این مدرس حوزه علمیه ادامه داد: در سال 64 هم علی محمد دستغیب یک سخنرانی می‌کند که باعث تحریک مریدان خود می‌شود و در واقع در اوج جنگ تحمیلی این شخص علیه نماینده حضرت امام سخنرانی می‌کند و این موضوع زمانی اتفاق افتاد که این عده ادعای پیروی از خط امام را داشتند ولی باز هم به مخالفت عملی با فرمایش و حکم امام گام برداشتند.

* بعد از حذف منتظری از سوی امام دستغیب می‌گفت که منتظری هنوز مرجعیت دارد

احمدی با بیان اینکه طیف دستغیب ارتباط قوی با منتظری نیز داشت خاطرنشان کرد: سید مهدی هاشمی مدتی را در زندان عادل‌آباد شیراز بود، و از این طریق و به واسطه مبارزانی که در مسجد قبا فعالیت داشتند با دستغیب ارتباط پیدا کرد و از این طریق هم دستغیب با منتظری مرتبط شد و حتی بعد از حذف منتظری هم دستغیب از وی حمایت می‌کرد و می‌گفت که منتظری هنوز مرجعیت دارد.

وی در ادامه با اشاره به مواضع دستغیب در خصوص رهبر انقلاب یادآور شد: اگرچه این شخص برخی مسائل را بیان می‌کند ولی در عمل با رهبر انقلاب مخالفت می‌کند و شاهد بودیم که حتی دستغیب در ایام رهبری آیت‌الله خامنه‌ای باز هم حاضر نشد که پشت سر نماینده ایشان نماز بخواند و به همین دلیل در نماز جمعه حضور پیدا نمی‌کرد و مریدان خود را نیز از حضور در نماز جمعه نهی می‌کرد.

احمدی‌ اظهار داشت: در ایام بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری هم دستغیب بحث تقلب در انتخابات را به صراحت مطرح کرد و حتی برخی ادله و شواهد را غیر از آن شواهدی که موسوی مطرح می‌کرد، عنوان کرد.

این مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به وقوع درگیری‌های بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری گفت: در جریان فتنه دستغیب مدعی شد که نظام ظالم است و مردم بی‌گناه را می‌زند و حتی این شخص مدعی شد که آنقدر مردم را می کشند که نظام بصورت روزانه جنازه‌ها را تحویل مردم می‌دهد.

وی با بیان اینکه دستغیب مسئله ولایت فقها را نیز مطرح کرده است، افزود: دستغیب مدعی است که فقها ولایت دارند و بعد از آن نیز این شخص مدعی شد که خروج از قانون اساسی اتفاق افتاده است و باید طبق قانون اساسی عمل شود.

* دستغیب از علما می خواست که مقابل نظام بایستاند

احمدی با بیان اینکه دستغیب در جریان مسائل روز عاشورا نیز پیام‌هایی را در حمایت از فتنه‌گران صادر کرد، خاطرنشان ساخت: این شخص خواهرزاده موسوی را شهید خطاب کرد و بعد از آن هم در روز 22 بهمن پیامی صادر کرد و از اوضاع موجود ابراز نارضایتی کرد و از علما درخواست نمود که امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنند و در صحنه حاضر شوند و مقابل نظام بایستند تا اینکه در مرداد ماه سال جاری و در پاسخ به نامه موسوی و کروبی،‌دستغیب گفت که به موسوی و کروبی تهمت زده شده است و این دو، اشخاص محترم و معتقدی هستند و کسانی که به این افراد تهمت زده‌اند باید پاسخگو باشند.

این مدرس حوزه علمیه گفت: در ماه رمضان سال جاری نیز دستغیب تلویحا اعلام کرد که شجره طیبه فقط حکومت پیامبر (ص) بود و هر حکومتی که از عدل خارج شود، دیگر مصداق شجره طیبه نخواهد بود و بعد از آن هم گفت که ولایت فقیه نباید از قانون اساسی خارج شود و آنجا عبارت شجره خبیثه را مطرح کرد که فردای آن روز رادیو فردا سخنان دستغیب را نیز پخش کرد.

احمدی با اشاره به اعتراضات گسترده مردمی در خصوص سخنان موهن دستغیب در خصوص ولایت فقیه اظهار داشت: حدود 2 هفته اعتراضات زیادی از سوی مردم مقابل مسجد قبا انجام شد و در یکی از این اعتراضات خود بنده هم در آنجا حاضر شدم و سخنرانی کردم و در آنجا مردم را درعین حال که اعتراض می‌کردند دعوت به آرامش کردم، این مسائل ادامه پیدا کرد تا روز قدس و زمانی که مردم دیدند که هیچ اقدام قانونی اتفاق نیفتاده است، و مسجد قبا به یک کانون فتنه تبدیل شده است و پایگاهی است که سخنان دشمنان نظام خیلی صریح و جسورانه از آنجا مطرح می‌شود و رسانه‌های بیگانه هم آن را پوشش می‌دهند مردم صبر و تحمل‌شان تمام شد.

وی افزود: در روز قدس خود من در میان مردم بودم و همانجا از مردم خواستم وارد مسجد نشوند و بهانه به دست فتنه‌گران ندهند ولی بعد از نماز جمعه دیدیم که سیل جمعیت وارد مسجد قبا شد و مردم خشم و انزجار خود را از مواضع افراطی دستغیب ابراز کردند.

*حتی رسانه‌های غربی هم مانند دستغیب علیه نظام موضع نمی‌گیرند

احمدی با بیان اینکه حتی رسانه‌های غربی نیز مانند دستغیب علیه مسئولان نظام موضع نمی‌گیرند،‌ گفت: دستغیب که فردی کاملا ساده لوح است متاسفانه خیلی سریع تحت تاثیر برخی مسائل قرار می‌گیرد و در بسیاری موارد مانند منتظری است.

این مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه ما اطمینان داریم که برخی اطرافیان دستغیب نفوذی دستگاه اطلاعاتی بیگانه هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه اطرافیان دستغیب به محض اینکه مسئله‌آی را به وی منتقل می‌کنند دستغیب سریعا و بدون هر گونه تحقیق در خصوص آن مسئله موضع می‌گیرد.

* روز قدس از پشت‌بام مسجد قبا که پر از سنگ و آجر بود به سمت مردم سنگ‌پرانی شد

احمدی در ادامه به تشریح مسائل اتفاق افتاده در مسجد قبا در روز قدس پرداخت و گفت: اعتراضات در ابتدا خیلی آرام بود و حتی بنا بر گفته فرماندار قرار بود برای جلوگیری از بروز هر گونه درگیری در آن روز مسجد خالی باشد ولی متاسفانه وقتی مردم به نشانه اعتراض وارد مسجد شدند شاهد بودند که ده‌ها نفر در مسجد مستقر بودند و حتی پشت‌بام مسجد پر از سنگ و آجر بود و این افراد بعد از تحریک مردم از داخل مسجد و متشنج کردن فضا یکباره شروع کردند به سنگ‌پرانی از روی پشت‌بام و هر چیزی که دم دستشان بود را به سمت مردم پرت کردند که در جریان این حوادث حدود 60 نفر زخمی شدند و برخی از افراد همان روز در بیمارستان بستری شدند.

احمدی گفت: متاسفانه بعد از این اتفاقات و درگیری‌ها مسئولان استان اقدام قاطعی انجام ندادند که وضعیت مشخص شود و مردم تکلیف خود را بدانند چرا که باید در خصوص مکانی که در آنجا علیه ولایت برخی اقدامات انجام می‌شود تصمیم قاطعی اخذ کرد.

*روحانیونی که علیه دستغیب موضع گرفتند به دادگاه احضار شدند

این مدرس حوزه علمیه یادآور شد: فردای روز قدس باز هم دستغیب سخنرانی کرد و از عملکرد طلبه‌های خود دفاع کرد چرا که در جریان درگیری‌ها ما شاهد بودیم که حتی برخی افراد معمم از پشت‌بام سنگ‌پرانی می‌کردند، در مجموع بعد از این اتفاقات و طی چند روز اخیر روحانیون ولایت‌مدار که در جریان این مسائل بودند و علیه دستغیب موضع گرفته بودند به دادگاه ویژه روحانیت احضار شدند.

وی افزود: هفته گذشته سه نفر از روحانیون به نام‌های حجت‌آلاسلام ضابط، اسفندیاری و آذرنیا بازداشت شدند که در حال حاضر دو نفر آنها آزاد شدند و بعد از آن هم حجت‌الاسلام ولدان را که رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهکیلویه و بویراحمد است، بازداشت کردند ولی حقیقتا حضور این افراد در مسائل به خاطر دفاع از ولایت بود و مردم هم که وارد مسجد شدند واقعا صبرشان تمام شده بود.

* تا کنون هیچ یک از افراد طیف دستغیب حتی به دادگاه هم احضار نشده‌اند

این مدرس حوزه علمیه اظهار داشت: زمانی که مردم وارد مسجد شدند حجت‌الاسلام علیزاده نماینده ولی فقیه در سپاه و حجت‌الاسلام ولدان وارد مسجد شدند تا فضا را آرام کنند و به هیچ وجه کسی قصد ایجاد درگیری و تنش را نداشت ولی متاسفانه مجموعه دستگاه قضایی برخی طلبه‌ها را بازداشت کرده است در حالی که هیچ یک از اشخاص شاخص طیف دستغیب دستگیر و بازداشت نشدند و حتی به دادگاه ویژه روحانیت هم احضار نشدند.

احمدی با اشاره به مصوبه شورای تامین استان در خصوص خالی بودن مسجد در روز قدس بیان داشت: متاسفانه جریان مسجد قبا شب قبل از روز قدس مسجد را تخلیه نکرد و حتی خانم‌های حامی دستغیب نیز در مسجد حضور داشتند تا بتوانند فضا را متشنج کنند و بعد از آن مظلوم‌نمایی کنند.

احمدی با بیان اینکه نیروی انتظامی باید در خصوص خالی نبودن مسجد پاسخگو باشد،‌ اظهار داشت: اگر این موضوع از سوی استانداری به نیروی انتظامی ابلاغ شده باشد مسئولان ذیربط باید بگویند چرا این مصوبه را اجرایی نکردند و اگر هم این مصوبه ابلاغ نشده باز هم مسئولین ذیربط باید در خصوص آن پاسخگو باشند.

* جریان دستغیب پروژه‌ای برای مشروعیت بخشیدن به فتنه سبز است

این مدرس حوزه علمیه قم یادآور شد: به نظر می‌رسد جریان دستغیب پروژه‌ای برای مشروعیت بخشیدن به فتنه سبز است و فتنه‌گران قصد دارند بعد از فوت منتظری و رد صلاحیت صانعی روی دستغیب کار کنند چرا که وی هم سید است و هم نسبت فامیلی با آیت‌الله دستغیب دارد و هم اینکه ادعای مرجعیت دارد و همچنین حدود 500 طلبه در اختیار وی است و به شدت هم ساده‌لوح است و فتنه‌گران می‌توانند به راحتی این شخص را مدیریت کنند.

احمدی گفت: دستغیب چندین سایت دارد که در آنجا به سؤالات مختلف پاسخ می‌دهد به طور مثال این شخص در پاسخ به یکی از سؤالات در خصوص وزیر شدن خانم‌ها گفته که ما اساسا دولت و رئیس‌جمهور را قبول نداریم که حالا بخواهیم در خصوص وزیر شدن خانم‌ها در دولت صحبت کنیم و بعد از آن هم اعلام کرده بود که وزیر نمی‌تواند زن باشد.

این مدرس حوزه علمیه با اشاره به نامه اخیر دستغیب خطاب به اعضای مجلس خبرگان بیان داشت: در این نامه دستغیب باز هم مدعی شده که در انتخابات تقلب صورت گرفته و به طور مثال گفته است که بعد از گذشت یک سال از 22 خرداد هنوز بسیاری از مردم به دنبال مطالبات خود هستند، و این در حالی است که حتی خود سران فتنه هم دیگر بحث تقلب را مطرح نمی‌کنند.

وی افزود: دستغیب در این نامه مدعی شده که از قانون اساسی انحراف صورت گرفته و به همین دلیل مجلس خبرگان باید ورود پیدا کند و جلوی انحراف را بگیرد.

احمدی اظهار داشت: دستغیب بحث القای نارضایتی در مردم را به شدت دنبال می‌کند که همه این مسائل نشان می‌دهد که دستغیب را از بیرون مدیریت می‌کنند و در واقع دستغیب و مسجد قبا به تریبونی علیه ولایت تبدیل شده‌اند.

* جریان دستغیب از جریان موسوی و کروبی هم خطرناک‌تر است

وی با اشاره به شعارهایی که طرفداران دستغیب در حمایت از وی سر می‌ دهند، گفت: حامیان دستغیب شعارهایی مانند "خونی که در رگ ماست هدیه به مرجع ما است " ، "ای مرجع آزاده،‌آماده‌ایم آماده‌ "، " ابوالفضل علمدار مرجع ما نگه دار "‌، سر می‌دهند و در واقع حامیان این شخص قصد دارند مرجعیت دستغیب را مقابل ولایت رهبر انقلاب قرار دهند.

این مدرس حوزه علمیه قم یادآور شد: آیت‌الله علی اصغر دستغیب که برادر علی‌محمد دستغیب است، چند روز پیش طی مصاحبه‌ای اعلام کرده بود کسانی که میگویند ما ولایت فقیه را قبول داریم و لی، ولی فقیه را قبول نداریم خط دشمن را پیگیری می‌کنند.

احمدی جریان دستغیب را جریان خطرناکی دانست و اظهار داشت: این جریان حتی از جریان موسوی و کروبی نیز خطرناک‌تر است چرا که موسوی و کروبی منفعل شده‌اند و اگر هم موضعی می‌گیرند موضع آنها به تندی مواضع دستغیب نیست.

وی با بیان اینکه دستغیب با قاطعیت از فتنه‌گران حمایت می‌کند گفت:‌ متاسفانه دادگاه ویژه روحانیت و نه شورای عالی حوزه علمیه و نه جامعه مدرسین هنوز موضع رسمی و جدی در خصوص دستغیب نگرفته‌اند.

*حوزه‌های علمیه تحت نظر دستغیب پایگاه فتنه است

این طلبه شیرازی خاطرنشان کرد: 16 نماینده استان شیراز طی نامه‌ای به کمیسیون امنیت ملی مجلس خواستار چاره‌اندیشی در خصوص این موضوع شده‌اند، چرا که این مسئله هم اکنون وارد فاز امنیتی شده است و بعد از مجروح شدن تعدادی نیروهای ولایتمدار در مسجد قبا و بازداشت روحانیون خط ولایت واقعا طیف حز‌ب‌الهی و مذهبی استان خیلی ناراحت هستند و از این مسائل به شدت ابراز نارضایتی میکنند، چرا که طیف دستغیب خیلی پیروزمندانه بر مواضع خود پافشاری می‌کنند.

احمدی با بیان اینکه هم اکنون افراد خطرناکی در مسجد قبا هستند، ‌گفت: برخی افراد حاضر در مسجد قبا حتی ترسی از ترور و حذف فیزیکی افراد هم ندارد و در فیلم منتتشر شده از حوادث روز قدس مسجد قبا این مسئله به وضوح آشکار است.

وی ضمن تاکید بر برخورد قاطع مسئولان با این جریان خطرناک اظهار داشت: مطالبه مردم این است که حوزه‌های علمیه دستغیب تعطیل شود چرا که این شخص به هیچ وجه صلاحیت شاگردپروری ندارد و اکثریت طلبه‌های این شخص افراد سطحی‌نگر هستند که در مقابل ولایت ایستاده‌اند و به فرقه انحرافی تبدیل شده‌اند.

وی حوزه‌های علمیه تحت نظر دستغیب را پایگاه فتنه دانست و تاکید کرد: مردم از شورای عالی حوزه علمیه و همچنین جامعه مدرسین می‌خواهند که دستغیب دیگر طلبه‌پروری نکند و بیش از این افراد را فریب ندهد چرا که این مسئله هم از نظر عقیدتی و هم از نظر امنیتی مسئله‌ای است که به فضای تقابل دامن می‌زند و ممکن است مشکلات عدیده‌ای را در جامعه ایجاد کند.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد