نحوه‌برخورد با مطیوعات‌ونشریات زرد

نحوه‌برخورد با مطیوعات‌ونشریات زرد
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد درخصوص نحوه برخورد با نشریان زرد گفت: نشریاتی که مسیر درآمدزایی و تجارت را در اولویت قرار دهند، پرونده آنها به هیئت نظارت بر مطبوعات ارجاع می‌شود.
  سید احسان قاضی‌زاده در گفت‌وگو با فارس درباره وضعیت نشریات زرد و عدم رعایت بسیاری از حدود اخلاقی و هنجاری جامعه در قالب تصاویر نامناسب و مطالب زننده از سوی این دسته از نشریات اظهار داشت: با مسئولان این دسته از مطبوعات و نشریات جلسات متعددی را برگزار کرده‌ایم و مسئولان آنها دیدگاه‌های معاونت مطبوعاتی و وزارت ارشاد را به‌صورت کاملا شفاف می‌دانند و به‌صورت موردی نیز وزارت ارشاد نکات لازم را به آنها متذکر می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: در حال انجام دادن یک بازنگری مجدد در‌خصوص نشریات زرد و عامه‌پسند هستیم؛ در روند حرکت این دسته از نشریات اگر تذکرات و یادآوری‌ها مثمرثمر نباشد، پرونده آنها به هیئت نظارت بر مطبوعات ارجاع می‌شود البته باید توجه داشت که وزارت ارشاد در هیئت نظارت بر مطبوعات تنها صاحب یک رأی است و تعیین تکلیف نهایی نشریات متخلف منوط به رأی نهایی هیئت نظارت خواهد بود.

قاضی‌زاده با بیان اینکه معاونت مطبوعاتی تعامل لازم را با تمام نشریات دارد، خاطر‌نشان کرد: تمام نشریات کشور دیدگاه‌های وزارت ارشاد را می‌دانند و هیچ نشریه‌ای نمی‌تواند مدعی شود که به طور مثال در انعکاس فلان مطلب یا تصویر، شرایط و ضوابط لازم از سوی وزارت ارشاد به آنها ابلاغ نشده است.

مدیر‌کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی معاونت مطبوعاتی با تذکر اینکه بسیاری از موارد و تذکرات به نشریات و مطبوعات رسانه‌ای نمی‌شود، تصریح کرد: معتقدیم که کار باید سازنده باشد و اثرگذاری لازم را داشته باشد اما طبعا اگر کار به جایی برسد که این روند تعاملی و اصلاح و ر



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد