خاطره حبیبی از دیدار محرمانه با مرحوم سید احمد خمینی

MehrNews.com - Iran, Iranian, Nuclear, political, world, sport, Cultural, economic, SocialAndOccations news and headlines

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطره ای از جلسه محرمانه خود با مرحوم احمد خمینی بیان کرد که عده ای قصد داشتند بین مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) فاصله بیندازند.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، محمدنبی حبیبی در مراسم گرامیداشت سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که از سوی جبهه پیروان خط امام ورهبری ومجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در مسجد امام زین العابدین(ع) برگزار شد، اظهار داشت: دربهمن سال 1369 دیدار محرمانه ای با مرحوم احمدآقا خمینی داشتم که ایشان در آن دیدار گفته بودند عده ای خبیث دور من جمع شدند و می خواستند بین من و آقا(مقام معظم رهبری) اختلاف بیندازند.

وی با بیان اینکه عده ای به مردم دروغ می گویند و به بهانه دروغ خط امام بودن مقابل آقا ایستادند، تصریح کرد: من در آن دیدار به مرحوم احمد آقا گفتم که شما اخیرا صحبتی کرده بودید که در رسانه های منتشر شد و آن فرمایشات این بود که شما فرمودید هر کس در اطاعت از مقام معظم رهبری با اطاعت از امام تفاوت قائل باشد در خط آمریکاست. من از این فرمایشات شما خیلی خوشم آمد.

حبیبی ادامه داد: احمدآقا دراین دیدار ادامه دادند که این احمق هایی که می گویند آقای خامنه ای نه، پس کی؟ خیال کردند اگر دشمن رهبر فعلی را کنار زد به آنها تعارف می کند که رهبر ایران شوند درحالی که اگر اینطور شود،کاری خواهند کرد و حمام خونی به راه خواهند انداخت که تا دهها سال مردم به سراغ رهبری و روحانیت نمی روند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی به نظر مثبت امام خمینی(ره) درباره رهبرشدن حضرت آیت الله خامنه ای از زبان مرحوم احمد خمینی اشاره کرد و یادآور شد: در جلسه سران قوا که با حضور حضرت آیت الله خامنه ای، آیت الله موسوی اردبیلی، آیت الله هاشمی رفسنجانی و میرحسین موسوی در جماران برگزار شده بود، قبل از این جلسه منتظری با امام ملاقاتی داشت و وقتی می ‌خواست در جلسه سران قوا شرکت کند بدون در زدن وارد اتاق شدند که این عمل امام سابقه نداشت.

وی ادامه داد: امام در آن جلسه بدون مقدمه گفتند که من از همان اول گفتم که آقای منتظری به درد رهبری نمی خورد، الان هم با قاطعیت می گویم. چون فرمایشات امام بی مقدمه بود، سکوت عمیقی حاکم شد و بعد از لحظاتی آقا (مقام معظم رهبری) عرض کرده بودند که این آقا (منتظری) شاگرد شماست و اگر منتظری نیست پس کی باشد؟

حبیبی افزود: مرحوم احمدآقا خمینی در همان جلسه دیداری که با او داشتم گفته بود که امام بدون لحظه ای تامل، به حضرت آیت الله خامنه ای گفتند خود شما شرایط رهبری را دارید و با این فرمایش امام، سکوت جلسه عمیق تر شد.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که در آن جمع بودند که بعدها برخی ها موضع گیری کردند و برخی ها سکوت کردند، ولی همه این افراد می دانند که در آن جلسه چه گذشته است، حتی خود میرحسین موسوی از همه بهتر می داند.

نظر بازرگان درباره از بین رفتن رژیم شاه!
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی دربخش دیگری از سخنان خود به ذکر خاطره ای دیگر پرداخت و اظهار داشت: در دی ماه1357 یعنی یک ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جلسه ای به نام انجمن اسلامی پزشکان و مهندسین در منزل یکی از پزشکان که از دوستان نزدیکم بود برگزار شد که در این جلسه آیت الله موسوی اردبیلی، محلاتی، بازرگان و چند تن دیگر از شخصیتها حضور داشتند.

وی ادامه داد: وقتی جلسه تمام شد بازرگان خداحافظی کرد و میزبان جلسه، ایشان را مشایعت کرد، اما حدود 45 دقیقه بازرگان و میزبان جلسه در فضای بیرون منزل با هم صحبت می کردند و وقتی که از این دکتر پرسیدیم که چطور شد که صحبتهای شما این قدر طول کشید، گفت: بازرگان می گوید آقا در پاریس نشسته و می گوید شاه باید برود، مگر می شود شاه برود، ما خیلی هنر کنیم یک انتخاباتی نسبتا آزاد برگزار شود ملیون ومذهبیون در مجلس بروند و شاه مجبور شود سلطنت کند وحکومت نکند.

حبیبی که با تعریف این خاطره می خواست تفاوت در دیدگاه امام با سایر موضع گیری ها را نشان دهد گفت: اگر رهبری امام خمینی(ره) با آن موضع گیری دقیق نبود خونهای جوانان هدر می رفت.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: همان زمان عده ای از ملیون و مذهبی ها از جمله دکتر سنجابی دبیر کل جبهه ملی ایران برای دیدن امام به پاریس رفتند. وقتی این سفر انجام شد همه فکر می کردند سنجابی می خواهد امام را همراه خودش کند اما بعدها مشخص شد که امام ایشان را همراه کردند.

وی تاکید کرد: سنجابی در آن سفر تقاضای ملاقات خصوصی با امام را داشت که امام فرمودند ملاقات خصوصی ندارم و ایشان می توانند مثل بقیه دیدار کنند. وقتی دوباره محضر امام گفتند که دکتر سنجابی دبیرکل جبهه ملی ایران می خواهد با شما ملاقات خصوصی داشته باشد امام فرمودند اگر ایشان به این ملاقات اصرار دارند باید حرفشان را در مورد ماندن شاه در ایران پس بگیرند و در مصاحبه ای اعلام کند که شاه باید برود و حکومت شاهنشاهی باید برچیده شود.

حبیبی افزود: من وقتی رادیو بی بی سی گوش می کردم شنیدم که از دکتر سنجابی در مورد نظرش پیرامون رفتن یا ماندن شاه پرسیده بودند، که او اعلام کرده بود شاه باید برود و حکومت شاهنشاهی هم باید از بین برود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد