تحولات منطقه متأثر از اندیشه‌ها و انقلاب الهی امام راحل است

دهقان در گفت‌و‌گو با فارس:
تحولات منطقه متأثر از اندیشه‌ها و انقلاب الهی امام راحل است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس گفت که تحولات ایجاد شده در لبنان، ‌فلسطین، عراق، افغانستان،‌ تونس، یمن و مصر متأثر از اندیشه‌های نورانی امام خمینی (ره) و انقلاب الهی ایشان است.

محمد دهقان نماینده طرقبه و چناران و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در خصوص تاثیرات انقلاب اسلامی ایران طی 32 سال گذشته شده در ایران، سایر کشورهای منطقه و جهان، اظهار داشت: امام خمینی (ره) به عنوان مردی الهی و یک سیاستمدار دینی برجسته در قرن اخیر، با برافراشتن پرچم اسلام، ملت‌های مظلوم و ستمدیده را برای حضور در زیر پرچم اسلام دعوت کرد.

وی افزود: اولین ملتی که به ندای امام خمینی (ره) پاسخ مثبت دادند، ملت ایران بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه امام خمینی(ره) صرفا متعلق به ایران نبود، گفت: ‌ایشان فردی الهی بود که خداوند او را برای نجات بشریت فرستاده بود لذا آرمان ایشان آرمانی الهی بود.

دهقان به تأکیدات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه این انقلاب صرفا متعلق به ملت ایران نیست اشاره و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب جهانی است.

این نماینده مجلس هشتم با بیان اینکه امام راحل، انقلاب اسلامی ایران را زمینه‌ساز انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) می‌دانستند،‌ گفت: ایشان همواره اظهار امیدواری می‌کردند که این انقلاب به انقلاب حضرت حجت متصل شود.

وی افزود: این نهضت اسلامی که امام راحل پرچم آن را برافراشتند برای نجات بشریت در زندگی دنیوی و اخروی است و باعث رفع نابسامانی‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در دنیا می‌شود؛ همچنین سطح معنوی بشر و رسیدن به سعادت اخروی را ارتقا می‌دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه ملت ایران به برکت وجود امام از زیر یوغ استبداد شاهنشاهی و استکبار آمریکایی نجات یافتند،‌ گفت:‌ ملت ایران آزادی را به دست آورد و به برکت وجود معمار کبیر انقلاب و خون شهدا، استقلال خود را از غرب و شرق اعلام کرد.

نماینده طرقبه و چناران تصریح کرد: مردم و ملت ایران به برکت حضور امام و هدایت‌های ایشان بنای رفیعی را به نام جمهوری اسلامی در کشور خود ایجاد کردند، به طوری که این بنای رفیع بعد از گذشت 32 سال همچنان پابرجاست.

وی ادامه داد: امروز به برکت اخلاص و اندیشه نورانی امام خمینی (ره)، خون شهدا و ایستادگی و بیداری ملت ایران و پیشرفت‌های فوق‌العاده ایرانی‌ها در طول این32 سال، ملت‌های دیگر نیز فوج فوج به سمت این الگوی موفق در حال حرکتند.

دهقان همچنین خاطرنشان کرد: آنچه که در لبنان، ‌فلسطین، عراق، افغانستان،‌ تونس، یمن و مصر به وجود آمده متأثر از اندیشه‌های نورانی امام خمینی (ره) و انقلاب الهی ایشان است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس همچنین یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران باعث شد رژیم صهیونیستی که به دنبال سیطره از نیل تا فرات بود، دور خود را دیوار بکشد تا از حمله فلسطینی‌ها در امان بماند لذا با انقلاب ایران ملت فلسطین امیدوار شد و به حرکت خود با شور و نشاط بیشتری ادامه داد.

این نماینده مجلس هشتم خاطرنشان کرد: به یمن این انقلاب شکوهمند و با برافراشته شدن پرچم این کشور، فلسطینی‌ها دوباره جان گرفتند و رژیم صهیونیستی که در منطقه یکه تازی می‌کرد و به دنبال سیطره بر کل منطقه بود نتوانست در برابر فلسطینی‌ها پیروز شود.

وی ادامه داد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بخشی از لبنان توسط صهیونیست‌ها و بخشی دیگر توسط آمریکایی‌ها تصرف شده بود اما به برکت انقلاب ایران شاهدیم برای اولین بار در تاریخ این کشور حزب‌الله، لبنان دولت را تعیین می‌کند.

دهقان همچنین به شرایط عراق در قبل و بعد از انقلاب ایران اشاره کرد و گفت: بازهم به برکت انقلاب اسلامی ایران و بیداری اسلامی در عراق این کشور از دست استکبار نجات پیدا کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه به خبرنگار فارس گفت: در افغانستان نیز شاهدیم که علیرغم صدها هزار میلیارد هزینه آمریکایی‌ها در آنجا در هر دوره از انتخابات جریانات طرفدار ایران برنده می‌شوند.

دهقان به اتفاق عظیم در مصر اشاره کرد و گفت: این کشور در طول سال‌های متمادی بیدار شد و از آنجا که به جمهوری اسلامی ایران و امام علاقمند بود و توسط دیکتاتور مصر و جریان صهیونیستی حاکم بر این کشور تحقیر می‌شد، دست به این حرکت عظیم زد.

وی با بیان اینکه 3 میلیون یهودی بی‌ریشه و صهیونیستی در مصر تمدن عظیم این کشور را به باد داد، گفت: به واسطه اندیشه امام راحل و انقلاب اسلامی ایران امروزه انقلاب، بیداری، غیرت و شهامت در مصر دیده می‌شود لذا ما امیدواریم این کشور از چنگال رژیم صهیونیستی آمریکایی نجات یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد