انقلاب اسلامی ایران به افکارعمومی جهان انگیزه مقاومت داده است

آلیا در گفت‌وگو با فارس:
انقلاب اسلامی ایران به افکارعمومی جهان انگیزه مقاومت داده است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: انقلاب اسلامی ایران انگیزه مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار را در افکارعمومی جهان ایجاد کرده و گسترش داده است.

فاطمه آلیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا» تحولات اخیر کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا بخصوص مصر را ناشی از بیداری ملت‌ها دانست.

وی تصریح کرد: انعکاس نور آگاهی بخش و بصیرت بخش انقلاب اسلامی ایران، موجب بیداری ملت‌ها شد.

آلیا با تاکید بر اینکه بیداری ملت‌ها تنها به کشورهای مسلمان محدود نمی‌شود، گفت: اکنون در بسیاری از کشورها خیزش‌هایی با شدت متفاوت بوجود آمده است و بوسیله این بیداری متوجه تحقیر کشورشان توسط بیگانگان شده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه هدف مردم مصر از تغییر حکومت مبارک انگیزه معنوی آن‌ها است، تاکید کرد: مردم مصر با وجود اینکه بواسطه غارت سرمایه‌هایشان توسط ابرقدرت‌ها فقیر هستند اما انگیزه آن‌ها معنوی است و خواهان عزت و استقلال کشورشان هستند.

وی در خصوص استقلال جمهوری اسلامی ایران در امور مختلف، بیان داشت: پس از پیروزی انقلاب مردم ایران، نظام جمهوری اسلامی به صورت تکاملی در ابعاد مختلف، ازجمله اقتصادی، نظامی، امنیتی، سیاسی و فرهنگی به استقلال دست یافت به‌طوری که یکی از ویژگی‌های آن تحقیر کردن آمریکا است که موجب انگیزه به سایر ملت‌ها شده است.

آلیا تصریح کرد: در کشورهای عربی و شمال آفریقا جبهه مقاومتی تحت تاثیر انقلاب اسلامی ایجاد شده که در مقابل ابر‌قدرت‌ها مقاوت می‌کند و تا زمانی که به نتیجه‌ای نرسد از ایستادگی و مقاومت در برابر آن‌ها دست نمی‌کشد.

این عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس با اشاره به موضع‌گیری‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در برابر حوادث مصر، گفت: کشور مصر بر خلاف خواست مردم آنجا به رگ حیات رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه دولت "مبارک " روزهای آخر خود را سپری می‌کند، تاکید کرد: قطعا آمریکا و رژیم صهیونیستی منتظر نمی‌ماند تا مصر را از دست بدهد و در روزهای اخیر نیز با انواع کمک‌ها به دولت مصر سعی در بقای آن را داشته است اما سیل خروشان حرکت مردم مصر به شکلی است که آن‌ها را کنار خواهد زد چراکه این حرکت و خیزش در بین عموم مردم جریان پیدا کرده و فروکش نمی‌کند.

آلیا با بیان اینکه مقاومت جمهوری اسلامی در مقابل آمریکا موجب شکسته شدن ابهت آمریکا در جهان شد، گفت: جمهوری اسلامی در برابر پروژه‌های مختلفی که آمریکا برای نابودی آن طراحی کرده بود مقاومت کرد و آمریکا نتوانست با اعمال تحریم‌ها، صدور قطعنامه‌، جنگ نرم و فتنه سال 88 در برابر ایران به اهداف خود برسد.

وی ادامه داد: مقاومت‌های ملت ایران در موضع‌گیری‌های رئیس‌جمهوری ظهور می‌کند که وی در اجلاس‌های بین‌المللی مختلف زیاده‌خواهی‌های آمریکا را زیر سئوال می‌برد و آن‌ها را در دادگاه افکار عمومی مردم جهان محکوم می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد