مردم مصر با جان و دل سخنان آیت‌الله خامنه‌ای را پذیرفته‌اند

دبیرکل حزب اسلامی عمل مصر:
مردم مصر با جان و دل سخنان آیت‌الله خامنه‌ای را پذیرفته‌اند

خبرگزاری فارس: دبیرکل حزب اسلامی عمل مصر با اشاره به انقلابی و اسلامی بودن نهضت مردم مصر گفت: مردم مصر استقبال بی‌نظیری از سخنان امام خامنه‌ای نشان داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مجدی احمد حسین در گفت‌وگوی تلفنی با حجت‌الاسلام رضا غریب رضا، مدیر موسسه گفت‌وگوی دینی در نشست «جایگاه شناسی حوزه در جهان امروز و صدور انقلاب» که سه‌شنبه شب در مدرسه علمیه معصومیه قم(ع) برگزار شد، به پرسش‌های حضار پاسخ داده و بیان داشت: به‎خلاف واکنش‌های گروه‌های غرب‌گرا و ملی مصر، سخنان آیت‌الله خامنه‌ای با استقبال خوب مردم مصر مواجه شده است و مردم با توجه به سخنان ایشان بر پیروزی در حرکت خود تأکید دارند.
وی با اشاره به تجمع میلیونی مردم در میدان التحریر قاهره بیان داشت: حرکت مردم به سمت مجلس ملی و سنا و همچنین وزارت کشور آغاز شده است و اعتصاب کنندگان اعلام کرده‌اند که بر خلاف اعتصاب‌‌های دیگری که در روزهای گذشته در این مکان‌ها صورت گرفته است، این بار تا دستیابی به نتیجه به اعتصاب خود پایان نخواهند داد.

*پیوستن اتحادیه‌ها و صنوف مختلف به جمع اعتصاب کنندگان
احمد حسین با بیان اینکه جمعیت اعتصاب کنندگان در مقایسه با تجمعات قبلی بسیار بیشتر است، بیان داشت: تمام مراکز مهم دولتی نظیر بیمارستان‌ها، بانک‌ها و کارخانه‌ها اعلام اعتصاب کرده و در کنار اعتصاب کارمندان صنوف و اتحادیه‌های مختلف نیز به جمع اعتصاب کنندگان پیوسته و حرکت خود را از محل اتحادیه‌ها و صنوف به سمت میدان التحریر شروع کرده‌اند.

*مخالفت حزب اسلامی عمل با مذاکرات میان مخالفان و دولت مصر
دبیرکل حزب اسلامی عمل مصر در پاسخ به سؤالی در‌باره نتیجه گفت‌وگو‌های میان دولت و مخالفان تأکید کرد: این حزب به صورت رسمی مخالفت خود را با گفت‌وگو با دولت اعلام کرده است و معتقد هستیم که این مذاکرات نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

*نقش حاشیه‌ای البرادعی در نهضت مردم مصر
وی البرادعی را فردی متمایل به غرب دانست و افزود: البرادعی نقشی مهمی در حرکات اعتراضی مردم مصر ندارد و در حقیقت در حاشیه قرار دارد اما رسانه‌های غربی تلاش دارند تا از او نقشی برجسته نشان دهند ولی واقعیت این است که او در میان گروه‌های اسلامی جایگاهی ندارد.
احمد حسین در این مورد که آیا گروه‌ها و احزاب سیاسی مصر توان پاسخگویی و هدایت خواسته‌های اسلامی و انقلابی مردم مصر را دارند، اظهار داشت: حرکت مردم مصر باید در دو مرحله شکل بگیرد که در مرحله نخست هدف فقط ساقط کردن رژیم مبارک و گرفتن حاکمیت از دست او و طرفدارانش است‌ اما در مرحله دوم نقش گروه‌ها و احزاب سیاسی جلوه بیشتری دارد و آنها باید با برگزاری انتخاباتی سالم به مردم اجازه انتخاب و تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت خود را بدهند که در این میان گروه‌های اسلامی می‌توانند نقشی مهم در هدایت خواسته‌های انقلابیون و اسلام خواهان برای به دست گیری حاکمیت داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد