حاشیه های خواندنی نماز جمعه تهران

نماز جمعه امروز پایتخت حال و هوای دیگری داشت . امروز خیابان انقلاب میزبان نفس های قدسی رهبر آزادگان جهان بود . امروز شور و حالی دیگر بر پا بود و همه آمده بودند که باز هم در مقابل نگاه های بهت زده کشورهای غربی از عمق وجود فریاد بزنند (( ای رهبر آزاده آماده ایم آماده ))، لحظه های به یاد ماندنی نماز جمعه یی دیگر آن هم در سالروز شهادت امام رضا (ع) اینقدر زیبایی داشت که قلم از بیان آن ناتوان باشد اما گوشه ای از حاشیه های این نماز جمعه زیبا را از نگاه خبرنگار بولتن نیوز می خوانید :


* عقربه های ساعت تازه عدد 7 را نشان می دهد که در های دانشگاه تهران باز می شوند . خود دوستان حراست دانشگاه هم در تعجبند چون جمعیت زیادی قبل از ساعت 7 خود را به دانشگاه رسانده اند و در صف های منظم منتظر ورود به محل نماز هستند.


* هر لحظه بر جمعیتی که به سمت دانشگاه تهران می آیند افزوده می شود و باز هم دانشگاه تهران محفل عاشقان امام و رهبری است.

* قرار است برنامه به طور رسمی از ساعت 11 صبح آغاز شود اما جمعیت زیادی که از ساعت ها قبل آمده اند در جمع های خود جوش به قرائت زیارت امام رضا (ع) و سینه زنی و نوحه خوانی می پردازند.

* با اینکه ستاد اقامه نماز جمعه دیروز در اطلاعیه ای از مردم خواسته بود با خود لباس گرم به همراه داشته باشند اما بسیاری از مردم به دلیل سرمای شدید هوا نمیتوانستند روی زمین ها بنشینند.

* حضور جوانان و نوجوانان که در حلقه های دوستی سه یا چهار نفره خود را به محل برگزاری دانشگاه تهران رساندند کاملا مشهود بود.

* خبرنگاران داخلی و خارجی که برای پوشش مناسب اخبار خود را به دانشگاه رساندند با محدودیت ورود به جایگاه اصلی خبرنگاران روبرو بودند و بسیاری از آنها مجبور شدند برای تهیه تصویر و خبر به میان نمازگزاران بروند.

* ساعت 11 صبح کم کم چهره بعضی مسئولین که زودتر از بقیه خودشان را رسانده اند تا جای بهتری پیدا کنند هم دیده می شود . تمدن استاندار تهران و قشقاوی معاون وزیر خارجه از اولین مسئولینی هستند که خود را به دانشگاه تهران رسانده اند .

* شهرداری تهران ابلو های بزرگی را با عنوان هوا دلپذیر شد گل از خاک بر دمید در اطراف دانشگاه تهران نصب کرده است . تعدادی هم تلویزیون شهری برای پخش مستقیم سخنان رهبر انقلاب در نظر گرفته شده است.

* ساعت 11 مراسم به طور رسمی آغاز می شود و پس از قرائت قرآن دو مداح اهل بیت عصمت و طهارت به مداحی می پردازند.

* دو ساعتی می شود که محوطه اصلی دانشگاه پر شده است و مردم به صورت فشرده در خیابان های اطراف دانشگاه حضور می یابند اما کسانی که زودتر آمده اند خوشحال از دیدار رهبرند.

* عقربه ها که ساعت 12 را نشان می دهد همهمه هایی برپا می شود و بیسیم ها مدام سر و صدا می کند و این یعنی رهبر وارد محوطه دانشگاه شده است . جمعیت هم که گویا این را به خوبی فهمیده اند شعار ای پسر فاطمه منتظر تو هستیم را سر می دهند.

* انتظار های به سر می رسد و خورشید نورانی ایرانیان در جایگاه نماز جمعه تهران رخ می نماید و موج متلاطم جمعیت را به حرکت در می آورد .

* جمعیت محوطه اصلی دانشگاه تهران سر از پا نمی شناسند . صدا هایشان زمین را به لرزه انداخته همه یک صدا و با مشت های گره کرده شعار می دهند : ((ای رهبر آزاده آماده ایم آماده)) (( خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست)) (( این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده))

* به فاصله کوتاهی محمود احمدی نژاد به همراه علی لاریجانی و آیت الله صادق لاریجانی وارد جایگاه مسئولین دانشگاه می شوند.


* رهبر سخنانش را آغاز می کند . شهادت امام رضا (ع) را تسلیت می گوید و از بزرگواری های آن امام رئوف می گوید . از داستان پیروزی این انقلاب شکوهمند می گوید و از اینکه دنیا استقامت 32 ساله ملت ایران را دیده و حالا صداهای ملت ایران که در گوش ملت های جهان بود واضح شنیده می شود. امام خامنه ای (مدظله) از مصر و تونس می گوید و اینکه اگر مقاومت کنند قطعا وعده ی الهی محقق می شود.

* رهبر در پایان خطبه دوم 20 دقیقه ای را هم به زبان عربی به ملت های جهان عرب به خصوص کشورهای تونس و مصر راه کار هایی را ارائه می کند که نشان از عمق تاثیر و نفوذ کلام معظم له در میان ملل اسلامی جهان است.

* مواضع امروز رهبری بسیار مهم است و با اینکه سرمای شدید هوا همه صورت ها را سرخ کرده است و از طرفی هم خطبه های رهبری عزیز کمی طولانی شده اما همه با دقت به این فرامین گوش می کنند و انگار کسی متوجه سرما نیست .

* از نکات جالب توجه حضور دو فرزند محمود احمدی نژاد به همراه اسفندیار رحیم مشایی بود که این سه نفر با هم وارد جایگاه مسئولین شدند.

* حضور حمید بهبهانی وزیر برکنار شده راه و ترابری هم در بین مسئولین سوژه بسیاری از عکاسان بود .

* امر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده جدید قرار گاه پدافند هوایی برای اولین بار در جمع عمومی مسئولین حاضر می شد که چهره وی برای بسیاری نا شناخته بود.



* مصافحه گرم سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اسفندیار رحیم مشایی توجه بسیاری از حاضران را به خود جلب کرده بود .

* علی اکبر محرابیان به همراه شمس الدین حسینی و فرزین معاون وزیر امور اقتصادی به همراه هم در جایگاه مسئولین حاضر شدند.

* علی اکبر صالحی که حالا در کسوت وزیر امور خارجه حاضر است در بدو ورود احوالپرسی های گرمی با دیگر مسئولین داشت.

* حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش که از شدت سرما شال گردن خود را روی سرش انداخته بود سوژه داغ بسیاری از عکاسان شد.

* بعد از اقامه نماز جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب نماز ظهر و عصر به امامت سید احمد خاتمی اقامه شد.


* به دلیل سخت گیری های تیم حفاظت رهبری بسیاری از مسئولین بعد از نماز به دنبال خودرو های خود بودند و در این میان توفیق اجباری می شد که در حلقه مردمی به مشکلات مردم رسیدگی کنند

* در پایان نماز جمع زیادی از نمازگذاران در حرکتی خود جوش با حرکت به سمت میدان انقلاب حمایت خود را از انقلاب مردم مصر اعلام کردند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد