حمایت از کودتای سبز روی دیگر تحریم بود

حمایت از کودتای سبز روی دیگر تحریم بود
برای آمریکا حمایت از موسوی و اعمال تحریمهای اقتصادی علیه ایران همواره به یک معنی بوده و تأکید بر حمایت از حقوق بشر در مذاکرات می تواند به تقویت جنبش سبز در ایران منجر شود

  یک عضو شورای روابط خارجه آمریکا با اعلام این واقعیت که «فشار اقتصادی بر ایران کارساز نیست» خواستار استفاده غرب از جریان اپوزیسیون برای فشار به ایران و توقف برنامه هسته ای شد.

«ری تکیه» در تحلیلی که واشنگتن پست منتشر کرده، تأکید می کند: آمریکا و غرب، در هر گونه مذاکره با ایران، علاوه بر سیاست های هسته ای باید خواستار آزادی زندانیان سیاسی و رفع محدودیت از احزاب و مطبوعات توقیف شده شوند. دولت آمریکا با چنین شروطی می تواند مخالفت با حکومت در داخل ایران را تقویت کند. این فشار همزمان بافشار خارجی ممکن است به پذیرش برخی شروط از سوی ایران یاعقب نشینی این کشور شود.

این عضو احمق شورای روابط خارجی آمریکا که گویا در 9 دی 88 به جای نشستن پای تلویزیون، غرق کوکائین و ماریجوانا بوده در ادامه افزود: فشار اقتصادی به تنهایی کارساز نیست. اهرم حقوق بشر می تواند فشار بهتری علیه جمهوری اسلامی برای تجدیدنظر در برنامه هسته ای باشد.

وی همچنین می نویسد: برای آمریکا حمایت از موسوی و اعمال تحریمهای اقتصادی علیه ایران همواره به یک معنی بوده و تأکید بر حمایت از حقوق بشر در مذاکرات می تواند به تقویت جنبش سبز در ایران منجر شود؛ جنبشی که در صورت پیروزی در ایران می توانست اهداف استراتژیک ایلات متحده در خاورمیانه را تضمین کند. جناح ها یا بخش هایی از صاحبان قدرت در جمهوری اسلامی، باید تحت فشار، این واقعیت را بپذیرند که برای بهبود مناسبات خارجی باید به تغییرات مورد نظر واشینگتن تن دهند!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد