جمع روحانیون با آمدن خاتمی دیگر ضدآمریکایی نبود

جمع روحانیون با آمدن خاتمی دیگر ضدآمریکایی نبود

حمید انصاری در این اطلاعیه هم راجع به جامعه روحانیت و هم به این قضیه پرداخته است؛ انصاری در این اطلاعیه از منتظری نام نمی‌آورد و از او با عنوان قائم‌مقام وقت یاد می‌کند که این تعبیر معنای خاصی دارد.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه با روی کارآمدن خاتمی در سال 80 مواضع ضدآمریکایی مجمع روحانیون مبارز تغییرکرد، گفت: کروبی علت این تغییر را اینگونه بیان کرد که دوستان ما در مجمع به این نتیجه رسیده‌اند که مبارزه با آمریکا راه به جایی نمی‌برد.

حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی در گفتگو با فارس با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به قم، اظهارداشت: قم در سرنوشت کشور ما نقش بسیار عظیم، برجسته و منحصر به فردی داشته و از زمان‌های دور کانون فعالیت‌های سیاسی و اسلامی بوده است.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در بخش دیگری از گفتگوی خود با اشاره به فضای حاکمی که در مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) وجود دارد، اظهارداشت: اطلاعیه حمید انصاری در خصوص موضع‌گیری پسر حسینعلی منتظری علیه مرحوم حاج‌‌احمد در خصوص نامه ششم فروردین 68 نشان از خفقان داخلی این مؤسسه دارد. وی با بیان اینکه پسر منتظری منکر این می‌شود که این نامه از امام (ره) است، تصریح‌کرد: حمید انصاری در این اطلاعیه هم راجع به جامعه روحانیت و هم به این قضیه پرداخته است؛ انصاری در این اطلاعیه از منتظری نام نمی‌آورد و از او با عنوان قائم‌مقام وقت یاد می‌کند که این تعبیر معنای خاصی دارد.
 
رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در ادامه یادآور شد: در بیانیه حمید انصاری اگر نام منتظری با عنوان آیت‌الله آورده می‌شد از سوی مردم مورد اعتراض قرار می‌گرفت که فردی را که امام (ره) عزل کرده که آیت‌الله نیست و اگر بدون عنوان از منتظری نام می‌آورد هواداران منتظری که از بیت امام (ره) هستند اعتراض می‌کردند که چرا از او با احترام و القاب نام برده نشده است؛ لذا انصاری ناگزیر شده با عنوان قائم‌مقام وقت مشکل را حل کند؛ این نوع بیان انصاری نشان می‌دهد نفوذ و حاکمیت باند مهدی هاشمی و شیخ حسینعلی منتظری در مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) بیش از حد تصور است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد