تشکیل 5 کمیته برای اجرای دقیق هدفمندی


تشکیل 5 کمیته برای اجرای دقیق هدفمندی


کمیته‌های ذخیره‌سازی و توزیع، بازرسی و نظارت، هدفمندسازی آرد و نان، تجارت خارجی و اطلاع‌رسانی، پنج کمیته ایجاد شده در ارتباط با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها است که مسوولیت‌ این کمیته‌ها به ترتیب برعهده معاونت توسعه بازرگانی داخلی، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، شرکت بازرگانی دولتی ایران، سازمان توسعه تجارت ایران و اداره کل روابط عمومی وزارت بازرگانی است.

مهدی غضنفری که در همایش استانداران کشور سخن می‌گفت در ادامه به تشریح برنامه‌ها و نوع فعالیت‌های کمیته‌های پنجگانه اشاره کرد و گفت: کمیته ذخیره‌سازی و توزیع، وظیفه ذخیره‌سازی کالا و توزیع آن در زمان مورد نیاز را برعهده خواهد داشت.

وی افزود: رسیدگی به تخلفات و رصد قیمت‌ها نیز برعهده کمیته بازرسی و نظارت است.

غضنفری ادامه داد: با توجه به اینکه براساس قانون، هدفمندسازی قیمت آرد و نان جدا از هدفمند شدن قیمت حامل‌های انرژی خواهد بود، کمیته‌ای با این عنوان تشکیل شده است.

وی همچنین وظیفه کمیته تجارت خارجی را رسیدگی به موضوع تعرفه‌ها، حمایت‌های صادراتی و مسائل مربوط به واردات برشمرد.

غضنفری در ادامه به نقش کمیته پنجم و ستاد هماهنگی پرداخت و افزود: این کمیته‌ وظیفه اطلاع‌رسانی مستمر به مردم را برعهده خواهد داشت چرا که وزارت بازرگانی بر این باور است که در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها، عرضه و تقاضا برهم نخواهد خورد و تنها موضوعی که ممکن است باعث اختلال در بازار شود، نوع اطلاعاتی است که در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی ستاد هماهنگی را نیز ناظر و هماهنگ‌کننده پنج کمیته معرفی کرد که وزیر بازرگانی و در غیاب او قائم مقام وی ریاست این ستاد را برعهده خواهد داشت.

به گفته وزیر بازرگانی در این راستا چندین بسته حمایتی از سوی این وزارتخانه به دولت پیشنهاد شده است.

وزیر بازرگانی با اشاره به نقش استانداران در قانون هدفمندسازی یارانه‌ها تصریح کرد: کالاهای ذخیره‌ شده در اختیار استان ها قرار خواهد گرفت و استانداری‌ها باید با هماهنگی و توجیه اصناف در صورت نیاز نسبت به عرضه کالا در زمان اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اقدام کنند تا با کاهش عرضه و افزایش قیمت‌ها روبرو نشویم.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد