رهنورد:در این دولت جای چند همسری نیست!

زهرا رهنورد به این بهانه که در این دولت، جامعه همواره در فقر ونداری بوده است نسبت به تصویب لایحه حمایت از خانواده که به زعم او لایحه چند همسری است اعتراض کرد.

به گزارش خبرنگار جهان وی در یادداشتی خواستار خروج لایحه حمایت از خانواده از دستور کار مجلس شد و نوشت: هم اکنون زنان نه تنها از تبعیض و از قوانین قیم مآبانه رنج می برند، بلکه لایحه تخریب خانواده نیز بر مشکلات مالی و به طور خاص بر مشکلات زنان افزوده شده است. 

وی در ادامه با لحن سوالی نوشت: در شرایط فعلی یعنی در روند دولت نهم و دهم که خانواده ها در چند سال اخیر به دلایل فقر اقتصادی و مسائل طبقاتی یا نابسامانی های سیاسی  روبرو هستند چرا دولت نهم لایحه به اصطلاح حمایت از خانواده و به زعم من و سایر معترضان لایحه انهدام خانواده را به مجلس داده است و چرا مجلس در وضعیت بحرانی فعلی کشور لایحه مذکور را در دستور کار قرار داده است؟ 

وی که پیش از این آیات قصاص در قرآن را غیر اخلاقی دانسته بود اینبار درخصوص چند همسری در اسلام نوشت: روح آیات و هم شواهد تاریخی حاکی از آنست که آیات مربوط به چند همسری ناظر به زمانه ایست که حرمسراهای شهوترانها، حاکمان و طبقات مرفه بیداد می کرد و آیات فوق برای مهار چند همسری است نه توصیه و حکم چند همسری و سایر خوش گذرانی های مرتبط ضمن اینکه همانجا ایده ال خانواده تک همسری ذکر شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد