هاشمی باید به وعده خود عمل کند

گزارش شبکه ایران، با وجود گذشت حدود سه ماه از صدور حکم جلب مهدی هاشمی و درخواست های چندین ماهه  فعالان دانشگاهی و سیاسی برای بازگشت وی، پسر دوم آقای هاشمی همچنان اعتنایی به حکم دستگاه قضا و درخواست سیاسیون نکرده است.

"ورود پلیس بین الملل(اینترپل)" برای دستگیری مهدی هاشمی از جمله پیشنهاداتی است که در ماه های گذشته بسیار مطرح شده است اما به نظر اکثر فعالان سیاسی بهترین راه ورود رئیس مجمع تشخیص مصلحت و بازگرداندن پسرش به ایران است.

در این باره، غلامحسن امیری، عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین در گفت‌وگو با شبکه ایران ابتدا پیشنهاد کمک گرفتن از اینترپل را مطرح کرد: با توجه به اینکه مهدی هاشمی در خارج از کشور به سر می برد می توان وی را از طریق پلیس بین الملل دستگیر نمود.

قائم مقام سابق جامعه اسلامی مهندسین، در ادامه یادآور شد: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نقش پررنگی در بازگشت فرزندش به ایران دارد.

وی به اظهارات چندی پیش آقای هاشمی رفسنجانی مبنی بر اینکه "اگر دادگاه مهدی را احضار کند او حاضر می شود" اشاره کرد و گفت: در حال حاضر و با توجه به اینکه چند ماهی از صدور حکم جلب مهدی هاشمی می گذرد، آقای هاشمی باید به وعده خود عمل نموده و از فرزندش بخواهد که به ایران برگردد.

امیری با تاکید بر اینکه مهدی هاشمی باید هر چه سریعتر به ایران برگردد، اظهار داشت: قطعا این مسئله به نفع مهدی هاشمی و دیگران خواهد بود.

وی همچنین گفت: در کشورمان همه در برابر قانون برابر هستند و طبق قانون هر فردی که جرمی مرتکب شده باشد باید به آن رسیدگی شود.

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر اینکه باید با تمام مجرمین به صورت یکسان برخورد شود، گفت: این مسئله هیچ ارتباطی با مقام و منصب شخص و خانواده اش ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد