مرخصی به چهره‌ای که مهدی هاشمی را از ایران فراری داد

در میان افرادی که به عنوان متهم و مجرم در جریان آشوب‌های خیابانی سال گذشته توسط مراجع قضایی، بازداشت و محاکمه شدند، افرادی بودند که به دلیل سخنان و اظهارات خود در دادگاه‌، مورد توجه ویژه قرار گرفتند.

محمدعلی ابطحی، محمد عطریانفر، سعید حجاریان، سعید شریعتی و نیز حمزه کرمی از جمله این افراد بودند که به خاطر اعترافات خود، به چهره‌های جنجالی سال گذشته معروف شدند.

در این میان، اظهارات حمزه کرمی درباره نقش فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت در این آشوب‌ها، بازتاب گسترده‌ای در میان رسانه‌های خبری و افکار عمومی داشت.

کرمی، مدیر سایت جمهوریت و از مدیران ارشد دانشگاه آزاد بود که سال گذشته به جرم اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شد و با رای دادگاه به تحمل 11 سال حبس محکوم شد.

نقش مهدی هاشمی در فتنه 88 از زبان کرمی

کرمی در جریان برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات افراد بازداشت شده در آشوب‌های تهران، ضمن اشاره به نقش مهدی هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 گفت: در سازمان بهینه سازی مصرف سوخت، مهدی هاشمی نقش موثری داشت. وی معتقد بود که انتخابات در ایران با پول بیت المال برگزار می‌شود و اعتقادی به هزینه شخصی برای انتخابات نداشت. لذا بنده با وی صحبت کردم و البته گوشزد هم کردم که استفاده از پول بیت المال در انتخابات جرم است ولی مهدی هاشمی نمی‌پذیرفت.

وی اضافه کرد: با فشار مهدی هاشمی از سازمان بهینه سازی مصرف سوخت به منظور تبلیغات در دوره نهم انتخابات ریاست جمهوری برای پدرش یعنی آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی پول برداشت می‌شد و مهدی هاشمی پس از شکست پدرش در انتخابات به اقدامات خود ادامه داد و مابقی پول‌های باقی مانده و بدهکار شده خود را نیز به شرکت‌هایی که برای پدرش تبلیغ می کردند، پرداخت کرد.

کرمی همچنین درباره مسائل رخ داده در انتخابات دهم ریاست جمهوری، تاکید کرد: مهدی هاشمی با بنده صحبت کرده و گفت که ما باید برای انتخابات کار رسانه‌ای قویی‌ای را آغاز کنیم. چند روز بعد هم در جلسه ای جاسبی به بنده گفت که باید هر کاری انجام دهیم تا هر کسی به غیر از احمدی نژاد رئیس جمهور شود. از این رو ما نیز سایت جمهوریت را با مدیریت رسمی مهدی هاشمی راه اندازی کردیم، البته چند روز بعد جاسبی با تغییر نظر به ما اطلاع داد که بنده می‌خواهم در انتخابات بدون موضع باشم لذا دستور تعطیلی سایت جمهوریت را صادر کرد ولی با فشارهای هاشمی این سایت به کار خود همچنان ادامه داد.

وی افزود: سایت جمهوریت ابتدا قرار بود از کاندیدایی در انتخابات حمایت و نسبت به دولت نهم نیز نقدهایی داشته باشد ولی با فشارهای مهدی هاشمی، این سایت تبدیل به سایت تضعیف کننده سازمان های نظامی از جمله بسیج و سپاه و سازمان‌های دولتی شد و حتی این سایت خدمات دولت را نیز پول پاشی معرفی می‌کرد و کار به جایی کشید که این سایت بر خلاف واقعیت، شبهه تقلب در انتخابات را تلقین کرد.

نظر عضو حزب مشارکت درباره حمزه کرمی

در همین راستا و چند روز بعد از اعلام حکم کرمی، علی اصغر شفیعیان، عضو بخش تبلیغات ستاد میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری، در یادداشتی که در وبلاگ شخصی خود منتشر کرد، با اشاره به خبر محکومیت برخی از نویسندگان سایت "جمهوریت"  نظیر حمزه کرمی توسط دادگاه، از "مهدی هاشمی" به عنوان مسئول اصلی این سایت نام برد و خواهان رسیدگی قضایی به پرونده وی شد.

این عضو حزب مشارکت خطاب به مهدی هاشمی نوشت: "به خدا اگر جای مهدی هاشمی بودم، لحظه‌ای خوابم نمی‌برد که الان کرمی و باستانی و نوربخش کجایند؟ خانواده هایشان چه می‌کشند؟ نمی‌دانم مهدی هاشمی چطور به دروغ می‌گوید که دارد هم در خارج دکترا می‌خواند که معلوم نیست کدام کشور و کدام دانشگاه است و هم مدعی است که همزمان دارد در کشورهای مختلف به شعبه‌های دانشگاه آزاد سر می‌زند."

گفتنی است مهدی هاشمی رفسنجانی، فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، چند روز پس از چهارمین دادگاه متهمان کودتای مخملی، ایران را به مقصد انگلیس ترک کرد و تاکنون به ایران بازنگشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد