در دهلی نو، بهائیان مستقر در هند سعی در کمرنگ کردن ایام محرم در نزد اذهان عمومی و دانشجویان ایرانی را دارند.
گروههایی از پیروان مذهب بهائیت در شهرهای مختلف هند با تشویق جوانان به حضور در جلسات این فرقه و مراسم سرور و آواز در ایام محرم سعی در کمرنگ کردن اهمیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) نزد مسلمانان را دارند.
پیروان دین ساختگی بهائیت که در جنوب هندوستان واقع در «بنگلور» اقامت دارند با تشویش اذهان عمومی و برنامهریزی برای ایجاد مراسم موازی و همزمان با ایام محرم، سعی در دور کردن جوانان ایرانی از مراسم سوگواری امام حسین (ع) را دارند.
به گزارش فارس، پس از اعدام «علیمحمد باب» (پیشوای فرقه بابیه) به دستور امیر کبیر در تبریز، براساس وصایایش، «میرزا یحیی صبح ازل» جانشین او شد، اما میرزا حسینعلی برادر بزرگتر وی پس از چند سال تبعیت از صبح ازل او را منزوی، و خود را جانشین و مظهر الهی وعده داده شده توسط «باب» معرفی و مسلک جدید «بهاییت» را تأسیس کرد.
وی با آنکه متهم به شرکت در ترور نافرجام ناصرالدین شاه و آشوبهای بابیه بود، با حمایت استعمارگران به آسانی از ایران خارج شد و بعدها بر اثر بدرفتاری متقابل او و برادرش، وی را به عکاء تبعید کردند؛ به همین دلیل است که فلسطین اشغالی مأوا و مرکز بهاییان از آن زمان تا کنون بوده است.
پس از مرگ وی، عباس افندی برادر بزرگترش بر اساس وصیت جانشین او شد و «عبدالبهاء» لقب گرفت. وی سفرهایی به اروپا و امریکا داشت و فرقه بهاییت را از لحاظ محتوایی و سیاسی گسترش داد. در سال 1914 میلادی از طرف انگلستان به دلیل خدماتش در اشغال فلسطین، لقب «سر» (Sir) گرفت. پس از او شوقی افندی، نوه دختری حسینعلی بهاء تا 1957 ریاست کرد و بر خلاف وعده عبدالبهاء به آمدن 24 ولی امر و وصی الهی در به اصطلاح «دین بهایی» رهبری به یک شورای 9 نفره به نام بیتالعدل در اسرائیل محول شد.
حسینعلی بهاء نیز با ادعای موعود بودن و نیز نبوت و الوهیت، کتابهای به اصطلاح وحیانی به نام «اقدس» و «ایقان» دارد و احکام و عقاید خاص خود را که ناسخ اسلام است در آنها آورده است.